اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کنترل دمای بدن در کانادا اجباری شد

نخست وزیر کانادا به تازگی اعلام کرده که دولت وی قصد دارد غربالگری اجباری دما را برای مسافران هوایی و کارمندان فرودگاه در فرودگاه‌های این کشور ارائه دهد.

کنترل دمای بدن در کانادا  اجباری شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، کانادا کنترل دمای بدن مسافران در فرودگاه‌های این کشور را در واکنش به افزایش ویروس کرونا، اجباری کرد. 

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: «مسافری که تب داشته باشد مجاز به پرواز نیست»؛ براساس داده‌های وزارت بهداشت فدرال کانادا، بیش از ۸۰ هزار نفر از شهروندان این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و حدود ۶ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باختند.

نخست وزیر کانادا به تازگی اعلام کرده که دولت وی قصد دارد غربالگری اجباری دما را برای مسافران هوایی و کارمندان فرودگاه در فرودگاه‌های این کشور ارائه دهد.

این طرح شامل اقدامات غربالگری از طریق یک رویکرد مرحله‌ای است، ابتدا برای کسانی که به کانادا سفر می‌کنند، سپس برای کسانی که از کانادا سفر می‌کنند و سرانجام برای کسانی که در داخل کانادا سفر می‌کنند. کارمندان مناطق امن فرودگاه‌های کشور نیز لازم است درجه حرارت خود را بررسی کنند.

در ماه‌های گذشته، برخی از شرکت‌های هواپیمایی کانادا اقدامات غربالگری دما را انجام می‌دادند. پیش بینی می‌شود که کنترل دما در فرودگاه، استفاده از ماسک صورت برای کلیه مسافران و کارمندان، پروتکل  پیشرفته نظافت و رعایت مسافت فیزیکی در فرودگاه‌ها به کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا کمک کند.

نخست وزیر کانادا در اظهاراتی یادآور شد: اقدامات امنیتی در حال حاضر برای ایمن نگه داشتن مردم انجام شده است. همچنین غربالگری دمای بدن راهی برای تشخیص COVID-۱۹ در مسافران نیست اما این یک اقدام اضافی است که می تواند علائم COVID-۱۹ را برجسته کند یا نشان دهد که فردی بیمار است و به هیچ وجه نباید مسافرت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول