اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

کاربران توئیتر تولد «ترامپ» را به «اوباما» تبریک گفتند!

کاربران توئیتر در روز تولد ترامپ با ترند کردن عبارت «تولد همه اهمیت دارد» به جای رئیس‌جمهور آمریکا به اوباما تبریک گفتند.

کاربران توئیتر تولد «ترامپ» را به «اوباما» تبریک گفتند!

خبرگزاری فارس ـ گروه رسانه ـ علیرضا سپهوند: بسیاری از کاربران توییتر به جای اینکه روز یکشنبه تولد رئیس جمهور ترامپ را جشن بگیرند، با هشتگ «تولد همه اهمیت دارد» به صورت کنایه‌ای از این روز برای تجلیل از اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا استفاده کردند. 

در واقع پس از گشتی در فضای مجازی و پیگیری گسترده واکنش‌ها و فیدبک‌های کاربران، چیزی که عیان است، تبریک واقعی و از صمیم قلب برای اوباما هم وجود خارجی ندارد و موضع مردم و کاربران بیشمار فضای مجازی و واکنش‌های گسترده به تولد ترامپ را می‌توان بهترین بهانه و وسیله مردم ناراضی برای اعلام انزجار خود از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تلقی کرد. این در حالیست که در روز واقعی تولد «باراک اوباما» نیز تا این اندازه به وی تبریک گفته نمی‌شود و همه شواهد بر این نکته دلالت دارد که مردم عصبانی آمریکا از هر فرصتی برای ابراز کینه و نفرت خود از ترامپ که بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با استفاده از اهرم قدرتی که در کاخ سفید در اختیارش قرار داده شده، از نژادپرستان حمایت کرده و به سرکوب مخالفان اقدام کرده و همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کند. در ادامه با جستاری در فضای مجازی به ماجرای تولد رئیس‌جمهور آمریکا که به نام ترامپ و به کام اوباما تمام شد می‌پردازیم.

«جورج تاکِئی» نوشت: من تولدت مبارک به دونالد را در روز مخصوصش خواهم گفت! 

 

علاوه بر هشتگ «تولد همه اهمیت دارد» چندین عبارت در اوایل روز یکشنبه در توییتر «ترند»(پرمخاطب) شد، از جمله «روز اوباما 14 ژوئن»، «روز قدردانی اوباما»، «روز اوباما ایالات متحده آمریکا» و «تولدت مبارک اوباما».

 

برخی از افراد مشهور و سیاستمدار از جمله «جورج تاکِئی»، «کِن جئونگ»، «بیلی بالدوین» و دیگران به این «ترند» پیوستند.

 

«جورج تاکِئی» نوشت: من تولدت مبارک به دونالد را در روز مخصوصش خواهم گفت! اما از همه مهمتر هشتگ «#تولد همه اهمیت دارد».

 

بعد افزود: اوه چطور دلتنگ شدید آقای رئیس جمهور؟ چه چیز از دوستان باراک اوباما بیش از همه شما را دلتنگ کرده است؟ سپس عبارت «#ObamaDayJune14»(روز اوباما ۱۴ ژوئن) را به همراه ویدیویی از رئیس‌جمهور پیشین به اشتراک گذاشت.

 

هشتگ عبارت «All Birthdays Matter»(تولد همه اهمیت دارد) رفرنس و مرجعی به عبارت شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته «All Lives Matter»(جان همه اهمیت دارد) محسوب می‌شود که در پاسخ و واکنش به جنبش موسوم به «جان سیاهان اهمیت دارد»(the Black Lives Matter) ایجاد شده است.

 

عبارت «All Lives Matter»(جان همه اهمیت دارد) به طور خاص برای رد حمایت از حقوق سیاهان استفاده شده که از جانب بسیاری از توده مردم آمریکا محکوم شده است.

 تبریک تولد را باید به رئیس‌جمهور جدیدی بگوییم که بیاید و پس از آنهمه آسیب و خسارت‌ها، جنون‌ها و هرج و مرج‌هایی که ترامپ به بار آورده، این کشور را التیام و وحدت بخشد

 

البته برخی مردم از این هشتگ برای تجلیل از جان سیاهپوستانی چون «جورج فلوید» «برئونا تیلور» «ترِیوون مارتین» «تمیر رایس» و بیشمارانی دیگر که توسط پلیس آمریکا ستانده شده، از آن استفاده می‌کنند.



در ادامه توئیت‌هایی از سیاستمداران و سلبریتی‌ها ملاحظه می‌کنید.

بیلی بالدوین در توئیتش می‌نویسد: تبریک تولد را باید به رئیس‌جمهور جدیدی بگوییم که بیاید و پس از آنهمه آسیب و خسارت‌ها، جنون‌ها و هرج و مرج‌هایی که ترامپ به بار آورده، این کشور را التیام و وحدت بخشد!

 

«سیلویا کی الستون» نوشت: «# ObamaDayJune14th» یکشنبه مبارک و چه روز زیبایی برای تجلیل و قدردانی از رئیس جمهور باراک اوباما چهل و چهارمین و رئیس جمهور نهایی ایالات متحده. از یکشنبه خود لذت ببرید جناب!

 

البته کاربرد و کارکرد عبارت‌ها و هشتگ‌های این روزهای آمریکا محل اختلاف است و هر جناحی به نفع خود از آن استفاده می‌کند.

 

کاربری به نام تونی در این مورد می‌نویسد: با این وجود اگر شما جرات کنید و بگوئید «جان همه اهمیت دارد» چپ‌گراها شما را مورد ضرب و شتم قرار خواهند داد و شما را نژادپرست منافق می‌نامند.

 

کابری دیگر با نام «هاز» نوشت: اوباما بدترین رئیس‌جمهور دوران است!

 

دیگری با نام «جان فورد» در پاسخ او نوشت: اوباما از هر نظربرتر از ترامپ است. اوباما مردی محترم است. دروغگو نیست و مگالومانیا ندارد.

این در حالیست که این روزها تنش‌ها میان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور به اوج رسیده و ظاهرا ریشه این ماجرا در تبرئه فردی به نام مایکل فلین است. از سال 2016 که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد، اوباما رابطه خوبی با وی نداشته اما هیچ‌وقت این ناخشنودی را علنی نکرده بود. اخیرا اما اوباما دست از سکوت برداشته و ترامپ را بابت تبرئه مایکل فلین نقد کرده ‌است. این ماجراها باعث شده تنش میان این دو نفر به اوج خود برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول