اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه صهیونیستی: یادداشت سفیر امارات، نشان داد عادی‌سازی روابط امکان‌پذیر است

یک رسانه مطرح رژیم صهیونیستی، یادداشت سفیر امارات در آمریکا در یک روزنامه اسرائیلی را نشانه‌ای بر این دانست که در صورت عدم تغییر وضعیت کرانه باختری، توافق صلح دیگر پیش‌شرط عادی‌سازی نخواهد بود.

رسانه صهیونیستی: یادداشت سفیر امارات، نشان داد عادی‌سازی روابط امکان‌پذیر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» در مقاله‌ای به بررسی یادداشت سفیر امارات در آمریکا در روزنامه «یدیعوت آحرونوت» پرداخته و نوشت این یادداشت نشان داد که عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی در شرایط کنونی امکان‌پذیر است.

«یوسف العتیبه» سفیر ابوظبی در واشنگتن روز جمعه یادداشتی به زبان عبری در روزنامه یدیعوت نوشته و در آن ضمن درخواست برای توقف طرح اشغال کرانه باختری، نوشت که اجرای این طرح عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی را متوقف می‌کند. (جزئیات بیشتر)

این پایگاه خبری نوشت بر عکس چیزی که برخی مقامات و رسانه‌ها مبنی بر جنجال‌های «بنیامین نتانیاهو» بر سر طرح اشغال می‌گویند، اما یادداشت سفیر امارات نشان داد که هرچه نتانیاهو بیشتر در این باره حرف بزند و هرچه مردم بیشتر باور کنند که او این کار را واقعا انجام خواهد داد، اگر به یک‌باره از انجام آن صرف نظر کند فایده‌ بیشتری برای عادی‌سازی روابط با اعراب دارد.

تایمزاسرائیل همچنین نوشت که این یادداشت حداقل یک چیز را مشخص کرد و آن، این است که اصرار نتانیاهو بر اشغال، دستورکارها را آن‌چنان تغییر داده که به نظر می‌رسد جهان عرب تمایل دارد بهبود روابط با اسرائیل را، تا زمانی که وضعیت فعلی کرانه باختری تغییر نکند، ادامه دهد.

در ادامه این مقاله، ضمن اشاره به این تفکر قدیمی که کشورهای عربی تا زمانی که رژیم صهیونیستی به صورت رسمی توافق صلح با فلسطین امضا نکند، روابط رسمی دیپلماتیک با آن را اعلام نمی‌کنند؛ نوشت: «اما یادداشت العتیبه در یدیعوت آحرونوت تقریبا این تئوری را پایان داد».

این پایگاه خبری، یادداشت سفیر امارات در روزنامه اسرائیلی را نشانه‌ای بر این دانست که حاصل شدن توافق صلح دیگر پیش‌شرطی برای تعمیق روابط کشورهای عربی با تل‌آویو نیست.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیشتر یک مقام آمریکایی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی صهیونیستی گفته بود اگر تل‌آویو بر سر اجرای محدود طرح الحاق (اشغال) به نتیجه برسد، واشنگتن نیز آماده در نظر گرفتن آن است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول