اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کابل هیاتی را برای بررسی وضعیت مهاجرانش به تهران می‌فرستند

دولت افغانستان اعلام کرد هیاتی بلندپایه برای بررسی مشکلات مهاجران افغان به ایران سفر خواهد کرد.

کابل هیاتی را برای بررسی وضعیت مهاجرانش به تهران می‌فرستند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،« اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نشستی را با حضور معاونش «یوسف غضنفر»، «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی و سایر اعضای شورای رهبری دولت برای بررسی وضعیت مهاجران و تقویت پلیس مرزبانی برگزار کرده است.

براساس اعلام ارگ، در این نشست در خصوص زندگی مهاجرین افغان در ایران و تقویت نیروهای مرزبانی برای کنترل بیشتر مرزهای بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای نشست، مسئولین وزارت‌های امور خارجه و مهاجرین افغانستان در خصوص حادثه مسافران افغان در شهر یزد ایران و همچنان مشکلات مهاجرین افغانستان در این کشور گزارشاتی را ارائه کردند.

همچنین در این نشست مقرر شد هیاتی برای بررسی مشکلات اتباع افغانستان به ایران سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور در مورد چگونگی حل این مشکلات دیدار و رایزنی کنند. 

به گزارش فارس، طی دو هفته اخیر وقوع حوادثی در یزد و هریرود منجر به جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان شد. مقامات جمهوری اسلامی ایران در همان ابتدا همکاری‌های لازم را با مقامات افغانستان درباره روشن شدن ابعاد این حوادث ارائه کردند.

سفیر افغانستان در تهران نیز که برای بررسی حادثه یزد به این استان سفر کرده بود، علت این واقعه را قاچاقچیان انسان خواند و از میزبانی ایران برای 3 میلیون مهاجر افغان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول