اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

درمان تیمی موجب کاهش مرگ‌ومیر خواهد شد

استاندار خورستان گفت: انجام تبادلات علمی و درمان تیمی موجب کاهش مرگ‌ومیر خواهد شد.

درمان تیمی موجب کاهش مرگ‌ومیر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در کمیته علمی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: باید جلسات علمی به صورت متناوب برگزار شوند تا بتوانیم بیماران تحت درمان را بررسی و در درمان بیماران نقش ایفا کنیم. ضمن آنکه تمرکز بحث‌های علمی بر روی بیماران در قید حیات باشد تا بتوانیم اقدامات لازم را جهت نجات آن‌ها انجام دهیم و دیگر متخصصان را در جریان امر قرار دهیم.

استاندار خوزستان افزود: هرچه درمان بصورت تیمی و گروهی انجام شود میزان مرگ و میر نیز کاهش خواهد یافت.

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست به بیان علمی تجارب درمانی موفق بیماران کووید ۱۹ توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی دزفول پرداخت و تصریح‌کرد: جهت مقابله با بحران‌ها لازم است مدیران از قبل آمادگی لازم را داشته باشند.

پریدار تشریح کرد: جهت مقابله با کووید ۱۹ و درمان بیماران، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که تمرکز خود را معطوف به تکمیل ساختمان بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا (س) نموده‌ و کلیه امکانات ملی را جهت این امر بسیج کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در اسفند ماه ۹۸ احداث و راه‌اندازی آی سی یو چهارم پیش بینی و جانمایی گردید و بصورت علمی تمام شرایط بیماری کرونا بررسی شد.

پریدار بیان کرد: بیشتر مشکلات و کمبودهای موجود مربوط به منابع مالی، انسانی و تجهیزات است که دست ما نیستند، با این حال دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تمام توان و ظرفیت در خدمت بیماران است و ظرفیت خالی که از آن استفاده نشده باشد، وجود ندارد. همچنین بر اساس شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان پیش خواهیم رفت و پاسخ خواهیم داد.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست گفت: ظرف یک روز سه هزار و ۷۶۸ تست کرونا در استان انجام شدکه در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

فرهاد ابول نژادیان ضمن قدردانی از عملکرد مدیریت آزمایشگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: در حوزه پیشگیری بیماری کرونا فقط ۲۵ درصد عوامل تاثیرگذار در اختیار ما قرار دارد و سایر عوامل خارج از اختیار ما هستند اما هدف کاهش مرگ و میر در کل استان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول