اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دستورالعمل کنترل بیماری کرونا در مراکز غیردولتی ابلاغ شد

دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی (آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی) ابلاغ شد.

دستورالعمل کنترل بیماری کرونا در مراکز غیردولتی ابلاغ شد

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها، نسخه ۰۱ در مورد بازگشایی آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، ابلاغ شد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن نسبت به سرایت ویروس کرونای جدید (کووید-۱۹)، بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) تنظیم و تصویب‌شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم‌الاجرا است. همچنین در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی‌های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش‌وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

هدف از ارسال این دستورالعمل برگزاری ایمن کلاس‌های آموزشی در آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌سراها است و مسئولیت اجرای این دستورالعمل با مدیر آموزشگاه علمی آزاد و مدیر زبان‌سرا است.

مسؤولیت نظارت بر اجرای این پروتکل با شورای نظارت به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش استان (نماینده تام‌الاختیار) و مرکب از ۵نفر شامل دو نفر نماینده حوزه مشارکت‌های مردمی (ترجیحاً مدیر مشارکت‌های مردمی و کارشناس مسئول توسعه مدارس غیردولتی)، یک نفر از شورای مؤسسین آموزشگاه‌های علمی آزاد استان به پیشنهاد مدیر مشارکت‌های مردمی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های سلامت نوجوانان،جوانان و مدارس و مدیریت سلامت محیط و کار است.

الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری بازگشایی آموزشگاه‌ها و زبان‌سراها منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است؛ برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی‌کننده دست، امکان فاصله‌گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود و خروج، امکان فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها و سالن‌ها، آگاهی کلیه دانش آموزان، اساتید، مربیان و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری از طریق ارائه آموزش‌های لازم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول