اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان‌شرقی جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه ماسک در کشور/ توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط اصناف استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از تولید دستگاه تولید ماسک در استان خبر داد.

آذربایجان‌شرقی جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه ماسک در کشور/ توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط اصناف استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‌زاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که با مدیریت یکپارچه و عمومی در استان، اقدامات خوبی با مدیریت عالی استان انجام گرفت.

وی افزود: برای روحیه‌دهی به تولیدکنندگان، در روزهای کرونایی روزانه به چندین واحد تولیدکننده سر زده و بازدید می‌کردیم و حتی چندین اصناف از سوی وزارت به‌عنوان مشاغل آسیب‌پذیر در روزهای کرونایی بوده که مقرر شده تا با بررسی آثار، تسهیلات و وام‌هایی اعطا شود.

مدیریت یکپارچه آذربایجان‌شرقی در روزهای کرونایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر اینکه اگر استان از آزمون روزهای کرونا با موفقیت عبور کند، به‌خاطر مدیریت یکپارچه بود، گفت: در روزهای کرونا فقط یک واحد تولید ماسک داشتیم ولی از ابتدای اسفند که سازمان صمت مسوولیت اصلی ساماندهی شرایط را داشت، وظایفی در چند بخش را برعهده گرفت که ثمره آن به‌صورت ملموس بود.

وی ادامه داد: تداوم بحث اتمام کرونا در فلان ماه وجود داشت ولی ما همچنان اقدامات خود را انجام دادیم که در این میان رسانه‌ها نقش بسزایی در نهادینه‌سازی اخبار صحیح داشتند که بحث امید به آینده را الگوسازی کردند.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: جامعه مدیریتی ایران در کرونا به کل جهان درس داد که با وجود تحریم و فشار اقتصادی نه تنها تنشی ایجاد نشد بلکه همه دست هم را گرفتند.

وی یادآور شد: نهادینه کردن برخی اقلام ازجمله اقدامات این دوران بود به‌طوریکه ما به موضوع کرونا با نگاه جنگ و جبهه نگاه کردیم و با حال و هوای هشت سال دفاع مقدس وارد شدیم.

رئیس سازمان صمت استان گفت: اقلام موردنیاز واحدها ازجمله بسیج و اقشار مردمی را تامین کرده و حتی رایگان در اختیار آنها قرار دادیم زیرا وقتی یک زن با چرخ خیاطی خود آمده و اعلام آمادگی می‌کند، این برای ما با ارزش است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا تمام نشده و جهاد همچنان ادامه دارد، متذکر شد: مدیریت جامعه با وجود بسته بودن مرزها، اقدام به واردات الکل کرد و حتی استان آذربایجان‌شرقی دست به تامین مواد اولیه ضدعفونی سایر استان‌ها هم زد.

صادرات مواد ضدعفونی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان برای مواد ضدعفونی از دیگر اقدامات ما در روزهای کرونایی بود که الان به‌دنبال تهیه مجوز صادرات برای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه طبق جلسات با ماشین‌سازان استان طی ۱۴ روز ماشین تولید ماسک تهیه کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ دستگاه تولید ماسک به استان‌های دیگر ارسال شده است.

تولید ۱۵ میلیون ماسک از اول اسفند

امین‌زاده در ادامه تاکید کرد: تعداد تولید ماسک از ابتدای اسفند تاکنون از مرز ۱۵ میلیون رد شده است.

وی به‌شعار سال مبنی‌بر جهش تولید اشاره و اذعان داشت: الحمدالله جهش تولید در استان از اول اسفند سال گذشته آغاز شده است، به‌طوریکه واحدهای زیادی خط تولید خود را تعطیل کرده و اقدام به تهیه مواد ضدعفونی کردند و ما نیز تمام روزهای کاری در چهار ماه اخیر بدون تعطیلی در حال انجام وظیفه بودیم.

رئیس سازمان صمت استان، شناسایی مواد غیراستاندارد، ریشه‌یابی و جلوگیری از ورود آنها را از کارهایی برشمرد که در کنار تامین مواد اولیه انجام داده شده است، گفت: در حال حاضر کالای استاندارد با شرایط مطلوب در اختیار واحدها و مردم قرار می‌گیرد.

توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی

وی، طرح کمک مومنانه و مواسات را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: برای این منظور استان آذربایجان‌شرقی کاری کرد، کارستان؛ ۲۰ هزار بسته معیشتی از طریق اصناف و سازمان صمت به اقشار مردمی تعلق گرفت.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در موارد کمی است که خبرنگاران تماس گرفته و ما در عرض ۲۴ ساعت پاسخ را به آنها نداده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در تولید اقلام کرونا اقدامات خوبی انجام داده و شرایط خوبی داریم، افزود: در بخش توزیع هم شرایط مطلوبی جاری است ولی اگر نقصانی وجود دارد، حتما به ما اطلاع دهید.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: فعالیت ۱۲ سوءاستفاده‌ کننده از شرایط کرونا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین بازار مصرف اقلام ماسک و مواد ضدعفونی سیستم پزشکی است، متذکر شد: روزانه ۹۰ هزار سِت مصرف مواد بهداشتی در بین بخش درمان است.

امین‌زاده گفت: اگر در داروخانه مشکل کمبود ماسک و ضدعفونی بود، به بخش معاونت غذا و دارو ربط دارد ولی اگر این موضوع به اصناف مرتبط باشد، مسوول رسیدگی ما هستیم.

وی افزود: دو واحد تولید ماسک N95 با ظرفیت زیاد در استان ایجاد شده است همچنین دستکش لاتکس ویژه کادر درمان بوده و دستکش‌های پلاستیکی به اندازه کافی تولید شده و واحدهای نظارتی هم روی این امر تاکید دارند.

امین‌زاده با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ هزار لیتر الکل و ۵۰ هزار ماسک N95 ( ویژه کادر درمان) ظرفیت تولید ایجاد شده است، بیان کرد: روزانه تولید ۷۰۰ هزار ماسک سه لایه در استان ایجاد شده که اخیرا بنا به دلایل کاهش تقاضا به ۳۰۰ هزار ماسک رسیده است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول