اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آب 25 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده گچساران در حال تامین است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: هم اکنون 25 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده گچساران به صورت دوره‌ای در حال تامین آب است.

آب 25 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده گچساران در حال تامین است

ولی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما آب برخی از چشمه‌های فصلی  که در مناطق حفاظت شده قرار گرفته‌اند خشک و یا کاهش می‌یابد.

 وی با بیان اینکه  با کاهش دبی آب چشمه‌ها در مناطق حفاظت شده  تهدیدی برای حیات وحش محیط زیست به خصوص در مناطق گرمسیری  به شمار می‌آید، گفت:  هم اکنون 25 آبشخور حیات وحش در مناطق حفاظت شده گچساران به صورت دوره‌ای و هفتگی در حال تامین آب است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران  با اشاره به اینکه تامین آب آبشخورها از اوایل خردادماه آغاز شده است، ادامه داد:  از ابتدای خردادماه  تاکنون  17 هزار لیتر آب به آبشخورها منتقل شده است.

رمضانی با بیان اینکه این آبشخورها محل تامین آب انواع پرندگان و پستانداران است تا در مواقع بحرانی و  آب مورد نیاز حیوانات تامین شود، اذعان کرد:  آب مورد نیاز  آبشخورهای حیات وحش مناطق حفاظت شده گچساران توسط 2 دستگاه خودرو پیکاپ در حال تامین آب هستند.

وی عنوان کرد: روزانه یک هزار لیتر آب از چاه‌های کشاورزی برای تامین آب آبشخورها  به منطقه حفاظت شده منتقل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ابراز کرد: در منطقه حفاظت شده این شهرستان  بیش از ۸۰ حلقه چشمه وجود دارد که با فرا رسیدن فصل گرما آب این چشمه‌ها کاهش و یا خشک می‌شوند.

رمضانی خاطرنشان کرد:  برای تامین آب آبشخورها  و آبگیری منابع آبی مناطق حفاظت شده محیط زیست تا اولین بارش در فصل پاییز ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، حیات وحش گچساران شامل کل ، بز ،پلنگ، گرگ، کفتار و  شغال است.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول