اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تهیه 24 دستگاه ونتیلاتور توسط اتاق بازرگانی بندرعباس

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: برخی ملزومات مورد نیاز برای مقابله با کرونا را ظرف 24 ساعت تهیه و از کشورهای همسایه به استان منتقل کردیم. بیش از 10 هزار ماسک‌های ویژه بیمارستانی، 24 دستگاه ونتیلاتور، لباس‌های بیمارستانی، گان، روپوش صورت، تب‌سنج و ... تهیه کردیم و به دانشگاه علوم پزشکی تقدیم کردیم.

تهیه 24 دستگاه ونتیلاتور توسط اتاق بازرگانی بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رضا صفا ظهر امروز در یک گفت‌وگوی خبری به بیان اقدامات اتاق بازرگانی در طول 9 ماهه اخیر و فعالیت دوره جدید این اتاق پرداخت.

برگزیده‌ای از این اظهارات در ادامه می‌آید:

در 9 ماه گذشته تلاش کرده‌ایم که اطمینان و اعتماد را به اتاق بازرگانی باز گردانیم.

بیش از 33 درصد در صدور کارت بازرگانی در 9 ماه اخیر رشد داشته ایم. 

در کمک به مهار بیماری کرونا، برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گام‌های خوبی برداشتیم. بیش از 12 میلیارد تومان تجهیزات و امکانات تهیه کردیم.

از حمایت خوب استاندار هرمزگان برخورداریم و در این 9 ماه اخیر نیز با دستور استاندار در تمامی جلسات اقتصادی استان سهیم هستیم و امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

شورای گفت‌وگو در استان در جریان است. این شورا در مراکز استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل شده و دبیر آن اتاق بازرگانی است. اعضای اصلی آن مدیرکل دارایی، معاون اقتصادی استانداری، مدیرکل صمت، اتاق اصناف و اتاق تعاون و ... است که هدف آن حل و رفع مشکلات فعالان بازرگانی استان است.

این شورا خروجی‌های خوبی تاکنون داشته است. بسیاری از مشکلاتی که باعث رکورد استان بوده است را در این جلسات مطرح و پیگیری کرده‌ایم.

مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از 9 ماه پیش تعامل بسیار خوبی با ما داشته‌اند. جا دارد از مدیرکل صمت تشکر کنم. استاندار نیز که همیشه پای کار بوده است و حامی بخش خصوصی است اما همه جا برخی مسؤولان اجرایی هستند که هنوز باور به بخش خصوصی ندارند. جا دارد از آقای حیدری معاون اقتصادی استاندار به طور ویژه تشکر کنم اما هنوز به نظرم جایگاه بخش خصوصی برای دستگاه‌های اجرایی جا نیفتاده است و این بخش را فرزند ناخوانده می‌دانند.

حمایت‌های خوبی از سوی دستگاه قضا در حمایت از بخش خصوصی صورت گرفته است که امیدواریم ادامه یابد.

به عنوان کارشناس اقتصادی از مسؤولان می‌خواهم به بخش خصوصی اعتماد کنند. در جنگ 8 ساله بخش خصوصی همیشه کنار دولت‌ بودند. در دوران تحریم‌ها نیز بخش خصوصی در کنار دولت بوده است. از مسؤولان می‌خواهم که بدانند که این بخش هیچ‌گاه در خلاف جهت مصالح کشور حرکت نمی‌کند.

در بحث کرونا، برخی ملزومات را ظرف 24 ساعت تهیه و از کشورهای همسایه به استان منتقل کردیم. در جلسات کرونا عضو هستیم و تا امروز سعی کرده‌ایم که در موارد زیادی کنار دولت بوده‌ایم. بیش از 10 هزار ماسک‌های ویژه بیمارستانی، 24 دستگاه ونتیلاتور، لباس‌های بیمارستانی، گان، روپوش صورت، تب‌سنج و ... تهیه کردیم و به دانشگاه علوم پزشکی تقدیم کردیم.

بنده از مردم بزرگوار هرمزگان می‌خواهم که به دستورات پزشکی و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا عمل کنند. خدا کند که عزیزان بهداشت و درمان خسته نشوند.

ما در کمیته مواسات استان هرمزگان نیز در کنار مردم بودیم. افتخار ما این است که توانستیم در پی تحقق دستورات مقام معظم رهبری برآمدیم. کمک‌های خوبی از سوی بازرگانان در زمینه تحقق رزمایش همدلی داشتیم.

تحریم‌ها باعث شده که اقتصاد ما دچار تزلزل شود. این که ما بخواهیم به خاطر کرونا اقتصاد استان را تعطیل کنیم، میسر نیست. باید پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود. کرونا هنوز پایانش مشخص نیست و این تعطیلی تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد؟ اقتصاد را نمی‌توان تعطیل کرد. کشور به ورشکستگی کشیده می‌شود. رعایت کردن مسائل بهداشتی مهم‌ترین مسأله است.

این که در شهر عروسی و مراسمات تجمعی برگزار می‌کنند، اصلا درست نیست. مهم این است که ما دید و بازدیدها و عروسی‌ها را مدیریت کنیم تا کرونا به این اندازه توسعه نیابد.

به شهر پیشنهاد می‌کنم که المان تقدیر برای پرستاران طراحی و نصب شود. این پرستاران دلاوری که امروز در راه سلامتی مردم در تلاش هستند، واقعا به مثابه همان رزمندگانی هستند که جان‌شان را در راه امنیت کشور فدا کردند.

من با بازرگانان و تجار دیگر کشورها که صحبت می‌کنم، می‌گویند که با رعایت پروتکل‌هایی، فعالیت اقتصادی‌شان در جریان است.

در اتاق بازرگانی بعد از حواشی آن، شاهد همدلی خوبی هستیم. تمام بزرگان اتاق بازرگانی و هیأت نمایندگان با همراهی خودشان حواشی را از بین بردند.

ما نگاه‌مان به ایجاد اتاق شیشه‌ای است. با همدلی ایجاد شده در اتاق بازرگانی استان، برای پیشبرد اهداف اتاق، همه پای کار آمده‌اند.

هیأت رئیسه بسیار خوبی داریم که با همدلی کارها را پیش می‌برند.

در بیان شاخص‌ترین کارهای اتاق بازرگانی باید بگویم که ما در شورای خبرگان بانکی که مشکلات زیادی داشتیم، توانستیم نماینده داشته باشیم و این مهم با دستور استاندار میسر شد. ایجاد مطالبه‌گری در اتاق را از خودمان شروع کردیم. دفتر بندرلنگه را ایجاد کردیم. در بندر شهید باهنر گواهی صدور مبدأ را با استقرار نماینده در آن بندر هموار کردیم. در شرق استان در حال رایزنی هستیم که در آینده نزدیک دفتر نمایندگی شرق استان را ایجاد کنیم. ما در شرق استان بسترهای خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با عمان داریم که با ایجاد دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در شرق استان، می‌توان کمک خوبی به این فرآیند کرد.

عوامل درگیری و تنش را از اتاق دور کرده‌ایم تا بتوانیم راحت‌تر فعالیت کنیم و قدمی برای رشد و پیشرفت اقتصادی استان برداریم.

ما در حال ساخت ساختمان جدیدی هستیم که با 43 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته‌ایم و اگر این ساختمان را تکمیل کنیم، می‌توانیم کمیسیون‌ها را به نحو خوبی در ساختمان جدید ایجاد و مستقر کنیم تا پویایی هرچه بیشتری داشته باشند.

توقع ما این است که فعالان اقتصادی دست ما را بگیرند و منتقد واقعی ما باشند. به ما راهنمایی کنند تا بهتر شویم. ما دست یاری به سوی تک تک فعالان اقتصادی دراز می‌کنیم. هدف ما خدمت است. روزی که برویم نیز امیدواریم با آبرو برویم. خودم و خانواده‌ام و تمام توانم را به پای کار آورده‌ام و از همه فعالان اقتصادی می‌خواهم به رشد و ترقی اتاق بازرگانی کمک کنند.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول