اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمبود دارو برای بیماران تالاسمی/ تاکید بر همراهی اهداکنندگان خون در گروه‌های منفی

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مازندران گفت: یکی از مشکلات دیگر بیماران بحث فرانشیز داروی دسفرال بوده که تا حدی حل شد ولی در مجموع با کمبود دارو برای بیماران مواجه هستیم که این موضوع بیماران را نگران کرده است.

کمبود دارو برای بیماران تالاسمی/ تاکید بر همراهی اهداکنندگان خون در گروه‌های منفی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کرونا با همه دردسرهایش از اسفند ماه شیوع پیدا کرد که به‌دنبال آن شاهد مشکلات زیادی بودیم.

از جمله مشکلاتی که بعد از شیوع کرونا شاهدش بودیم این بود که مازندرانی که بعد از سال‌ها هیچ کمبود خونی نداشت و حتی به‌عنوان استان معین مطرح شد با توجه به بحث قرنطینه و در خانه ماندن با مشکل کمبود خونی مواجه شد.

قرنطینه خانگی موجب شد کاهش ذخایر خونی استان به ۶۰ درصد رسید که در این زمینه باتوجه به نوع‌دوستی مردم نتوانستند نسبت به این مهم بی‌توجه باشند و باوجود اینکه احتمال هر اتفاقی وجود داشت اهداکنندگان از خودشان گذشتند و نتوانستند خیلی زود این کمبودها را جبران کنند.

پرفسور مهرنوش کوثریان رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان مازندران درباره مشکلات دارویی بیماران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: وضعیت اهدای خون باتوجه به گذشته حدود ۴ ماه از این شیوع این ویروس بهتر شد ولی همچنین در بحث گروه‌های منفی همچنان مشکل داریم که لازم است اهداکنندگان با این گروه‌های خونی ما را بیشتر همراهی کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر بیماران بحث فرانشیز داروی دسفرال بوده که تا حدی حل شد ولی در مجموع با کمبود دارو برای بیماران مواجه هستیم که این موضوع بیماران را نگران کرده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان مازندران بیان کرد: موضوع دیگری که از مشکلات بیماران است بحث استفاده از لوازم حفاظتی از جمله ماسک و لوازم ضدعفونی است که استفاده از آن برای بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است ولی با کمبود آن مواجه بودیم که از سوی هلال‌احمر سهمیه‌ای در این زمینه اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: در بحث ابتلا بیماران تالاسمی به کرونا چند فوتی داشتیم که چهار نفر در ساری،  یک نفر در قائم‌شهر بوده که البته در شهرهای دیگر استان نیز فوتی داشتیم که هنوز اطلاعی داده نشده است.

کوثریان با اعلام اینکه از مهم‌ترین مشکل ما در بحث کرونا مخفی کاری است که به ما اطلاعی داده نمی‌دهد و برخی از اینکه ابتلا شدند هراس دارند، تصریح کرد: برای پیشگیری بهتر از ابتلا به کرونا در بین بیماران اتاق ایزوله در نظر گرفتیم که به نفع خودشان است ولی بیماران مقاومت می‌کنند درحالی‌که در مکان‌های شلوغ احتمال ابتلا بیشتر است که لازم است با ما همکاری کنند.

وی در پایان گفت: تاکید ما به بیماران این است در صورت ابتلا به کرونا حتما به ما اطلاع دهند تا اقدامات درمانی برایشان انجام شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول