اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری در شهرداری ملایر

شهردار ملایر از راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری در راستای تسریع خدمات به شهروندان در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری در شهرداری  ملایر

 حسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر از راه‌اندازی سامانه «شهروندسپاری» در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: سامانه «شهروندسپاری» امکان صدور غیر حضوری استعلامات شهرسازی اعم از استعلام نقل و انتقال و ادارات را برای شهروندان فراهم می‌‍‌‌کند و در ارائه الکترونیکی استعلامات شهرسازی این امکان را به شهروندان می‌دهد تا با مراجعه به پرتال شهرداری مراحل ثبت و دریافت استعلامات را تا حصول نتیجه به صورت الکترونیکی و غیر حضوری به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: ثبت درخواست توسط متقاضی، گرفتن تصدیق گواهی به صورت آنلاین، عدم نیاز به بازدید و مغایرت‌گیری از جمله مزایای استعلام الکترونیک است که با هدف تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان به صورت غیر حضوری، کاهش زمان پاسخگویی به درخواست، پرداخت عوارض و اخذ پاسخ استعلام به صورت آنلاین توسط متقاضی طراحی و اجرا می شود.

شهردار ملایر گفت: طبق اطلاعات آماری در این شهرداری و سایر شهرداری‌های کشور، در وضعیت کنونی  مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام بین ۳۰ تا ۴۰ روز به طول می‌انجامد و متقاضیان ضمن مراجعه حضوری باید پاسخ استعلامات را نیزاز شهرداری، اداره ثبت اسناد و دفتر خانه‌های اسناد رسمی پیگیری کند که با اجرای طرح «شهروندسپاری» مدت زمان گرفتن پاسخ استعلام به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد و همه مراحل گرفتن استعلام را هم متقاضی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به قابلیت‌های سامانه «شهروندسپاری» افزود: خدمات در این سامانه به صورت عمومی و اختصاصی ارائه می‌شود، خدمات اختصاصی که پس از احراز هویت و ثبت نام کاربران انجام می شود شامل استعلام ادارات، نقل و انتقال، مشاهده درخواست ها و پرداخت های پیشین و جستجوی ملک است.

بابایی گفت: خدمات عمومی نیز بدون نیاز به ثبت نام بوده و شامل اعلام ضوابط ساخت و ساز ملک، محاسبه عوارض‌های صدور پروانه، نوسازی و صنفی، سوابق پرداختی عوارض، تصدیق گواهی، شهرنما و پیگیری درخواست است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق مراجعات شهروندان به شهرداری، ۷۰ درصد از این مراجعات در خصوص دریافت استعلامات شهرسازی از جمله استعلامات، نقل و انتقال و از اداراتی مانند بانک‌ها، دفترخانه‌ها و ادارات خدمات رسان (برق، گاز، تلفن و...) بود که بعد از طراحی این سامانه خدمات به صورت آنلاین به شهروندان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول