اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

وام ازدواج 50 میلیونی به 104 هزار نفر پرداخت شد/296 هزار نفر در صف انتظار

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 50 میلیون تومانی را دریافت کرده اند، گفت: در حال حاضر ۲۹۶ هزار نفر در صف انتظار و در مراحل مختلف دریافت وام هستند تا تکمیل مدارک آنها انجام و تسهیلات به این افراد پرداخت شود.

وام ازدواج 50 میلیونی به 104 هزار نفر پرداخت شد/296 هزار نفر در صف انتظار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، شهرزاد دانشمندی مدیر اعتبارات بانک مرکزی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه بر اساس قانون و در سال جاری کسانی که از تاریخ ۱ / ۱ / ۹۶ تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند می توانند درخواست وام بدهند، گفت: برای هریک از زوجین مبلغ ۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است. 

دانشمندی در ادامه افزود: تاکنون ۱۰۴ هزار و ۱۲۳ نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند که مبلغ پرداختی آن‌ها ۵۳ هزار و ۸۸۸ هزار میلیارد ریال بوده است. در حال حاضر ۲۹۶ هزار نفر در صف انتظار و در مراحل مختلف دریافت وام هستند تا  تکمیل مدارک آنها انجام و تسهیلات به این افراد پرداخت شود. 

مدیر اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به اینکه قانونگذار، اولویت پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه را با پرداخت ازدواج تعیین کرده اند، افزود: هیچ محدودیتی از نظر تامین منابع برای پرداخت وام زوجین وجود ندارد، اما زوجین برای تکمیل مدارکشان باید اقدام کنند و اگر مدارک تکمیل و ضامن معتبر داشته باشند قطعا پرداخت وام به این زوجین صورت می‌گیرد.

دانشمندی با بیان اینکه سامانه ازدواج از سال ۸۸ راه اندازی شده است، افزود: زوجین با مراجعه به سامانه ازدواج بانک مرکزی می‌توانند مراحل مختلف پرداخت تسهیلات را پیگیری کنند.

وی افزود: زوجین با مراجعه به سامانه ازدواج بانک مرکزی و ثبت نام و مدارک لازم از جمله کدملی، تاریخ عقد و ... را ثبت و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی درباره شرایط ضامنین وام قرض الحسنه ازدواج گفت: قانونگذار در متن قانون تعریفی از ضامن معتبر ارائه نداده است و اعتبار ضامن قطعا باید به تایید شعبه برسد. ما در دستور العمل مون که در سامانه ازدواج هم درج شده است، انواع ضامن های معتبری را که شعب بانکی می توانند بپذیرند، اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول