اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

واکنش وزارت بهداشت به آگهی‌های «فروش عضو»

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: برای افرادی که قصد اهدا و یا پیوند کلیه را داشته باشند، مرکز مدیریت پیوند در وزارت بهداشت باید مجوز صادر کند و همه اقدامات پیوند تحت نظارت حراست وزارت بهداشت انجام می شود.

واکنش وزارت بهداشت به آگهی‌های «فروش عضو»

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص آگهی‌های فروش اعضای بدن در سطح شهر تهران گفت: چنین چیزی عملاً ممکن نیست و افراد شیاد برای کلاهبرداری از مردم از این طریق  اقدام می‌کنند که امیدواریم نیروی انتظامی با ورود به موضوع و جلوگیری از این کارهای خلاف بتوانند مسائل را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه نظام مندی موضوع به اینگونه است که تمام ۳۱ مرکز پیوند کلیه در کشور، تحت نظارت وزارت بهداشت هستند افزود: از طرف دیگر برای کسانی که قصد اهدا و یا پیوند کلیه را داشته باشند، مرکز مدیریت پیوند در وزارت بهداشت باید مجوز صادر کند و همه اقدامات پیوند تحت نظارت حراست وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها انجام می‌شود، بنابراین روش دیگری برای انجام این عملیات وجود ندارد و کسانی که از راه‌های دیگر اقدام می‌کنند یقیناً قصد کلاهبرداری دارند چون بر این موضوع نظارت کامل انجام می‌شود.

شادنوش با توجه به افزایش ناباروری در کشور، در خصوص راه‌های حل این مشکل بیان کرد: ما در ۸۸ مرکز ناباروری در سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهیم، همه خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود کاملاً رایگان است. اگر در مرحله‌ای نیاز به دارو باشد مراجعه کننده فقط هزینه آن را  پرداخت خواهد کرد که آن هم اگر دارو در کشور خودمان تولید شود تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: برای افرادی که محروم محسوب می‌شوند و در طبقه پایین جامعه قرار می‌گیرند با رایزنی با ستاد برکت در تلاش هستیم که هزینه داروهایشان را نیز پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به بیمارانی دچار cf  هستند و با کمبود دارو مواجه‌اند گفت: نگرانی این بیمار احتمالاً برای داروهای تولید در خارج از کشور است چون تمام داروهای داخلی در سراسر کشور موجود است و چند داروی خاص که برخی افراد حتماً باید مصرف کنند هم با تمهیدات انجام شده در حال واردات است ولی تحت پوشش بیمه نیست.

شادنوش در ادامه در خصوص ناسازگاری داروهای ایرانی با بدن برخی بیماران گفت:این موارد بسیار نادر است و اگر وجود داشته باشد با تاییدیه پزشک معتبر و معرفی آن‌ها، تسهیلاتی انجام خواهد گرفت و با تولید با کیفیت داروها توسط دانشمندان کشورمان معمولاً چنین اتفاقی بسیار کم پیش می آید.

وی در پایان اشاره کرد: در جلسه‌ای که ما دیروز در وزارت بهداشت با وزیر بهداشت داشتیم، اطمینان خاطر داده شد که مواد اولیه داروها وارد شده و در انبارهای ما ذخیره است یا در حال وارد شدن به کشور است و این موضوع نگرانی‌ها را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول