اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست وزیر لبنان: جای اراذل و اوباش در زندان است

نخست وزیر لبنان گفت آشوبگرانی که در پوشش اعتراضات اقدام به تخریب و به آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی در سطح برخی شهرهای این کشور کردند، جایشان در زندان است.

نخست وزیر لبنان: جای اراذل و اوباش در زندان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر لبنان بر ضرورت دستگیری همه عوامل آشوب در لبنان تاکید کرد و گفت که آنها درصدد ضربه زدن به ارکان و ظرفیت‌های کشور هستند.

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان در آغاز نشست امروز هیئت دولت لبنان اقدامات خرابکارانه در پوشش اعتراضات در طرابلس و بیروت را فاجعه خواند و گفت: «آنچه اتفاق افتاد ضربه به همه ظرفیت‌های کشور است و من هرگز تعرض به اموال عمومی و خصوصی و ضربه زدن به ثبات امنیتی کشور را نمی‌پذیریم».

به گزارش پایگاه خبری النشره، نخست وزیر لبنان خواستار بازداشت همه شرکای این جرم در بیروت، طرابلس و هر منطقه‌ای دیگر شد و گفت: «اگر این افراد بازداشت نشوند موجودیت دولت معنایی ندارد. این اراذل و اوباش کارشان خرابکاری شده و جایشان در زندان است».

دیاب دراره افزایش قیمت دلار در لبنان گفت: «اتفاقی که ظرف ۱۰ روز اخیر افتاده منطقی نیست. ما اینجا جمع شدیم و تدابیری را اتخاذ کردیم و لازم است یک تحقیق کامل امنیت و قضایی در این باره صورت گیرد».

وی افزود:  «مجاز نیست که جرمی باشد و مجرمی نباشد. ما اطلاعات مشخصی داریم درباره اینکه آنچه اتفاق افتاده کار یک عده‌ای است و ما هرگز در قبال بازی با معیشت مردم سکوت نخواهیم کرد.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت حمایت از حقوق مردم و معیشت آنها در شرایط بالا رفتن نجومی قیمت‌ها گفت: «نباید بگذاریم این مسئله پیش برود، گویی اتفاقی رخ نداده است».

دیاب تاکید کرد:« ما در عمل برای کاهش تدریجی قیمت دلار شروع به کار کرده‌ایم و جلوی هر تلاش برای بازی با قیمت دلار گرفته می‌شود».

لبنان از جمعه گذشته شاهد اعتراض‎هایی به وضعیت اقتصادی است و دیاب در واکنش به این حوادث اعلام کرد، دولت وی موفق عمل کرده و عده‌ای نمی‌توانند این موضوع را ببینند.

طی درگیری‌های میان نیروهای امنیتی و معترضان یکصد نفر از دو طرف مجروح یا مصدوم شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول