اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین بازداشت مدیر ارشد شرکت «هوآوی» را «توطئه سیاسی» توصیف کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین، دستگیری مدیر یک شرکت چینی در کانادا را توطئه سیاسی خواند وخواستار آزادی وی شد.

چین بازداشت مدیر ارشد شرکت «هوآوی» را «توطئه سیاسی» توصیف کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین روز دوشنبه بازداشت «منگ وانژو» مدیر مالی و دختر بنیان‌گذار شرکت تکنولوژی «هوآوی» را توطئه سیاسی و در راستای سرکوب شرکت‌های تولید فناوری پیشرفته چین از سوی آمریکا توصیف کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، چین از کانادا درخواست کرده است وانژو را آزاد کند. وی همچنین اوتاوا را به هم‌دستی با آمریکا متهم کرد.

روز جمعه دادگاهی در کانادا اسنادی را منتشر کرده است که همکاری دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با سرویس اطلاعات امنیتی کانادا جهت دستگیری منگ وانژو را آشکار می‌کند.

سخنگوی وزارت دادگستری کانادا سال ۲۰۱۸ پس از این دستگیری مدیر هوآوی در بیانیه‌ای به پایگاه «گلوب‌ اند میل» گفت: «وانژو روز ۱ دسامبر در ونکوور دستگیر شد. او برای استرداد به آمریکا تحت پیگرد است».

مقام‌های قضایی در نیویورک شرکت هوآوی را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند این شرکت محصولات آمریکایی را به ایران و سایر کشورها منتقل کرده‌اند. 

سال گذشته سفیر چین در کانادا در آستانه یک سالگی بازداشت «منگ وانژو» مدیر ارشد شرکت هوآوی در کانادا به درخواست آمریکایی‌ها با این مدیر چینی دیدار و بر لزوم آزادی او و «اصلاح» اشتباهات کانادا تأکید کرد.

مقام‌های پکن پیش از این بارها به کانادا درباره تبعت بازداشت این مدیر ارشد چینی هشدار داده‌اند و شرکت هوآوی هم در بیانیه‌های متعدد اعلام کرده که منگ وانژو هیچ کار غیرقانونی مرتکب نشده است و باید آزاد شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول