اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

وجود زیرساخت‌ قوی در کشور در برابر کرونا

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نشست مدیران ارشد وزارت علوم با معاون اول رئیس جمهور از وجود زیرساخت‌های قوی کشور در برابر حوادثی مانند کرونا و کسب رتبه ۱۷ جهانی دانشگاه در ارجاعات بین‌المللی خبر داد.

وجود زیرساخت‌ قوی در کشور در برابر کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در نشست مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه کشور در مقابل حوادثی مانند کرونا و تحریم‌ها مقاوم است، گفت: وجود نیروی انسانی متخصص، رشد ۵ برابری دانشجو، افزایش تعداد دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از زیرساخت‌های قوی کشور در برابر مشکلات است.

وی در این نشست که صبح امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به اهداف دانشگاه در افق ۱۴۰۴ گفت: قرار گرفتن دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمره ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا در سال ۱۴۰۴ و قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های نسل سوم در برنامه ششم از اهداف این دانشگاه به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به برنامه های اصلی دانشگاه اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها در ۶حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، بین الملل، دانشجویی، توسعه زیرساخت‌ها و فناوری اطلاعات خواهد بود.

وی درخصوص فعالیت‌های بخش پژوهش و فناوری گفت: رسیدن در زمره ۱۰۰ دانشگاه برتر، ارتقای کمی و کیفی مقالات و برنامه ارتقای دانشگاه به نسل ۳ از طریق افزایش قراردادهای صنعتی، کارافرینی و مهارت‌افزایی از فعالیت‌های این دانشگاه در بخش فناوری است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به رتبه دانشگاه در جدیدترین رتبه‌بندی‌ها اشاره و گفت: رتبه جهانی دانشگاه در QS رتبه ۴۷۷، رتبه بین‌المللی ارجاعات دانشگاه ۱۷، رتبه بین‌المللی نوآوری دانشگاه در تایمز ۴۲و رتبه جهانی دانشگاه در لایدن ۲۶۴ است.

وی به طرح‌های در حال انجام مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه اشاره کرد و افزود: پروژه بازسازی برج فناوری شماره ۲، برج فناوری و نوآوری خیابان بزرگمهر نیز از کارهای شرکت‌های دانش‌بنیان تحت پوشش دانشگاه است.

معتمدی درخصوص دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه در مقابله با ویروس کرونا گفت: تولید پالس اکسیمترانگشتی، ماسک سوپاپ‌دار، دستگاه ازن جنراتور هوا و آب، دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و کالاها، اسپری ضد عفونی کننده دست، تولید شیلد محافظ، تب سنج لیزری، تب سنج سبک نیز از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

وی در خصوص دیگر اقدامات این شرکت‌ها اظهار داشت: ایجاد نرم‌افزار آموزش مجازی، ایجاد اپلیکیشن پایش بیمار، اپلیکیشن دستیار پزشک، سرویس‌های آنلاین روان‌شناسی، برگزاری وبینار، آموزش آنلاین زبان‌های خارجه، تولید دستگاه تصفیه هوا نیز از کارهای انجام شده در دوران کرونا است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر درخصوص مقایسه بودجه این دانشگاه خاطرنشان کرد: بودجه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقایسه با دانشگاه‌های دنیا معادل ۲۲۳ میلیارد تومان برابر با ۱۵ میلیون دلار با درآمد اختصاصی ۲۲ میلیون دلار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول