اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

بدترین مربیان تاریخ باشگاه بارسلونا چه کسانی هستند؟

با اخراج والورده و آمدن ستین و نتایج این باشگاه وابسته به درخشش مسی، بسیاری از اهالی فوتبال را به این نکته واداشته که چه کسانی بدترین مربی تاریخ باشگاه بارسلونا بوده‌اند؟

بدترین مربیان تاریخ باشگاه بارسلونا چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، ارنستو والورده با بارسلونا به 2 قهرمانی لالیگا،‌ یک قهرمانی کوپادل‌ری و یک قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا رسید ولی در آخر در روز 13 ژانویه 2020 ( 23 دی 98) از سمت مربیگری آبی‌اناری‌ها اخراج شد.

این مربی 56 ساله با اینکه توانست به قهرمانی در لالیگا دست یابد ولی جزو مربیان نه چندان موفق بارسا لقب گرفت. البته 2 نتیجه بسیار ضعیف و دور از ذهن در لیگ قهرمانان اروپا که باعث حذف تحقیرآمیز بارسایی‌ها مقابل رم و لیورپول شد در این ذهنیت اثر زیادی دارد.

اما مجله «فورفورتو - FourFourTwo» گزارشی از بدترین مربیان تاریخ بارسلونا منتشر کرد که تنها 2 نفر آنها در سده 21 هستند.

5 مربی بارسلونا که آماری ضعیف در بارسلونا به ثبت رساندند را در زیر مشاهده کنید:

*هنس ویسویلر

در سال 1975 مربی آلمان پس از قهرمانی در لیگ اروپا با بوروسیا مونشن گلادباخ به نیوکمپ آمد. او که 2 بار فاتح بوندس لیگا آلمان بوده جایگزین مینوس میشل مشهور هلندی شد.

یوهان کرایف که در آن زمان بازیکن بارسلونا بود با روش و تاکتیک ویسویلر مشکل اساسی داشت.همین عامل نیز باعث شد که این مربی آلمانی تنها یک فصل در بارسلونا مربیگری کند و هیچ جامی بدست نیاورد.

*لاسلو کوبالا

در 1980 میلادی، بازیکن اسطوره‌ای بارسلونا هدایت این تیم را بر عهده گرفت. در 13 بازی،‌6 بار شکست خورد و در خانه مقابل کلن در لیگ اروپا 4 بر صفر درهم کوبیده شد.

همین عامل باعث شد تا مربی مجارستانی تنها 5 ماه بر مسند مربیگری بارسلونا بنشیند و یکی از بدترین مربیان تاریخ باشگاه لقب گیرد.

*لورنس فرر

در ابتدای فصل 2000-2001 ، مربی سابق رئال بتیس جانشین لویی فان خال شد. این تیم هنوز از رفتن فیگو به رئال مادرید زخم داشت و این مربی نیز در به ظهور رساندن جایگزین او یعنی مارک اورمارس ناتوان بود. فرر همچنین نتوانست از امانوئل پتی، ستاره جدید آبی‌اناری‌ها به درستی استفاده کند.

با قرار گرفتن بارسلونا در رده پنجم زمینه اخراج فرر از نیوکمپ مهیا شد تا این مربی اسپانیا کمتر از یک فصل در بارسلونا حضور داشته باشد.

*لوئیس فان‌خال

در ابتدای فصل 2002-2003 ،‌مربی مشهور هلندی بار دیگر هدایت بارسلونا را برعهده گرفت ولی دیگر به آن درخشش در نیوکمپ نرسید.

سال 2000 فان‌خال برای هدایت تیم ملی هلند بارسلونا را ترک کرد و در این 2 سال بارسلونا به هیچ جامی نرسیده بود. او با اندیشه رئیس باشگاه بارسلونا برگشت ولی تنها یک فصل حضورش دوام داشت.

فان‌خال در اولین کار در برگشت خود ریوالدو با اینکه یک سال از قراردادش باقی مانده را فروخت و خوان رومن ریکلمه را برای بارسلونا گرفت.

بارسلونا در این فصل در رده ششم جدول قرار گرفت و ضعیف‌ترین آمار در 15 سال اخیر آن زمان را به ثبت رساند.

فان‌خال در ژانویه 2003 از سمت خود برکنار شد تا آنتونیو دلاکروز مربی بارسایی‌ها شود.

*تاتا مارتینو

پس از پپ گواردیولا و دوران پرافتخار بارسلونا ، تیتو ویلانووا به بهترین جایگزین او لقب گرفت. مربی فقید بارسلونا که در کنار پپ پایه‌ریز دوران درخشش بارسلونا بود به دلیل سرطان تنها یک فصل در این باشگاه حضور داشت و پس از آن به طور غیرمنتظره‌ای از این باشگاه رفت.

با رفتن تیتو ویلانووا، بارسلونا در پی جذب مربی آشنا با سبک خود، تاتا مارتینو را برای خود انتخاب کرد. مربی آرژانتینی که در تیم ملی پاراگوئه خوش درخشیده بود و با فلسفه گواردیولا و بیلسا آشنا بود.

برخلاف پپ،‌ تاتا مارتینو نتوانست استعداد بارسایی‌ها را به ظهور برساند، او در فینال کوپا دل‌ری مقابل رئال مادرید شکست خورد و در لیگ هم در آخرین بازی فصل مقابل اتلتیکومادرید، جام را به سیمئونه باخت.

وی در این خصوص جمله‌ای معروف دارد که آمار ضعیف او را توجیه می‌کند.

تاتا مارتینو در خصوص مربیگری بارسلونا اشاره داشت: اگر بارسلونا به تاکتیک و روش بازی خود وفادار باشد ولی جامی کسب نکند یک بازنده لقب نخواهد گرفت. ولی من در بارسلونا نه جامی گرفتم و نه تیمم زیبا بازی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول