اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

آرائوجو سابقه ملی ندارد/ حذف بند جنجالی یا دیپورت بازیکن خارجی؟

بازیکن برزیلی تیم والیبال شهداب سابقه ملی نداشته و حضورش در لیگ برتر باشگاه‌های کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آرائوجو سابقه ملی ندارد/ حذف بند جنجالی یا دیپورت بازیکن خارجی؟

به گزارش خبرگزاری فارس، ویکتور آرائوجو، مدافع وسط 24 ساله و 2 متر و 2 سانتی برزیلی که سابقه حضور 5 ساله در سوپر لیگ A کشورش را در کارنامه خود دارد با عقد قراردادی یک ساله به تیم والیبال شهداب یزد پیوست. وی فصل گذشته به عنوان هفتمین مدافع برتر لیگ برزیل انتخاب شد.

مسئولان شهداب مدعی شدند حضور در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید برزیل و همچنین بازی در تیم‌های باشگاهی آپان بلومنائو، کامپیناس، مارینگا، سائو برناردو گوشه‌ای از سوابق وی به شمار می‌رود. اگر آرائوجو تایید شود، تنها بازیکن غیر ایرانی حاضر در لیگ برتر سال آینده خواهد بود.

نکته مهم برای حضور این بازیکن برزیلی در لیگ ایران این است که وی سابقه ملی در هیچ رده‌ای را ندارد. در بند 27 بازیکنان خارجی آیین‌نامه سازمان لیگ آمده است: «هر باشگاه می‌تواند 2 بازیکن خارجی که عضو تیم ملی کشور متبوع باشد یا در 3 سال گذشته عضو بوده باشد، طبق مقررات نقل‌و‌انتقال فدراسیون بین‌المللی والیبال به استخدام درآورد. تمام باشگاه‌ها به منظور جذب بازیکنان خارجی از طریق دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها جهت صدور روادید و ویزا می‌بایست اقدام نمایند.»

آرائوجو متولد سال 1996 است و به استناد تاریخ تولدش باید در مسابقات جوانان جهان 2017 جمهوری چک یا نوجوانان جهان 2015 آرژانتین حضور پیدا کرده باشد که اینگونه نیست و نامی از وی در جریان این رقابت‌ها به چشم نمی‌خورد. 

محمد عمده‌غیاثی، سرمربی تیم شهداب یزد در خصوص جذب آرائوجوی برزیلی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جمع‌بندی کادر فنی و مدیریت باشگاه این بود که از یک بازیکن خارجی در پست مدافع استفاده کنیم. مبالغ بازیکنان داخلی خیلی بالا بود و از همه نظر برای ما به صرفه بود که از بازیکن خارجی استفاده کنیم. 

وی درخصوص رزومه این بازیکن گفت: به ما گفته شده که او در رده نوجوانان، جوانان و امید حضور داشته و در مسابقات پان‌آمریکن هم برای تیم امید برزیل بازی کرده است.

عباسعلی میرحسینی، مدیرعامل باشگاه شهداب یزد هم در این خصوص به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت: با نظر کادر فنی و تایید مدیریت این بازیکن برزیلی به جمع ما اضافه شد. در تلاش هستیم تا شرایط برای حضور وی در ایران فراهم کنیم. تلاش خواهیم کرد که تا 15 تیر ماه که تمرینات ما آغاز می‌شود وی به ایران بیاید.

وی خاطرنشان کرد: امکان دارد نیاز باشد برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی این بازیکن چند روز هم در قرنطینه باشد. او بازیکنی جوان و باکیفیت است که در سال‌های اخیر در تیم‌های میانه جدول لیگ برزیل بازی کرده است. او سابقه ملی هم دارد و از نظر آیین‌نامه سازمان لیگ مشکلی برای حضور وی در ایران وجود ندارد. او در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید برای برزیل توپ زده و شامل قانون سازمان لیگ هم می‌شود.

صحبت‌های غیاثی در شرایطی مطرح می‌شود که در روزمه این بازیکن برزیلی تنها حضور در تیم ملی نوجوانان قید شده که آن هم مربوط به بیش از 3 سال قبل است و بنابراین بازهم شامل آیین‌نامه سازمان لیگ نمی‌شود. نکته عجیب‌تر اینکه تیمی از برزیل در مسابقات پان‌آمریکن زیر 23 سال 2019 شرکت نکرده است و در سال 2018 هم این تیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده که نامی از «بابو» به چشم نمی‌خورد. همچنین مسابقات زیر 23 سال آمریکای جنوبی هم تنها در سال‌های 2014 و 2016 برگزار شده و اگر این بازیکن در مسابقات سال 2016 هم برای تیم ملی کشورش بازی کرده باشد یعنی 4 سال از سابقه ملی وی گذشته است!

با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا واقعاً این بازیکن برزیلی در 3 سال گذشته سابقه ملی داشته یا خیر و اگر پاسخ مثبت است باید اسناد و مدارکی برای تایید آن منتشر شود. موضوع دوم هم این است که فدراسیون بر چه اساسی و با استناد به چه مدرکی پذیرفته که این بازیکن به شهداب بیاید؟ آیا آیین‌نامه سازمان لیگ که به پیش‌نویس پیشنهادی تغییر نام داده است تغییر خواهد کرد یا بازیکن برزیلی شهدابی‌ها دیپورت خواهد شد؟ با توجه به اینکه این آیین‌نامه هنوز به تصویب هیأت رئیسه نرسیده است، امکان دارد دستخوش تغییراتی شود و برای حمایت از باشگاه‌ها این بند جنجالی حذف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول