اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

زنجیره ارزشی تولیدات صنایع دستی افزایش یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: باید زنجیره ارزشی تولید محصول صنایع دستی در استان و شهرستان‌ها افزایش یابد.

زنجیره ارزشی تولیدات صنایع دستی افزایش یابد

 به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، فریدون فعالی در مراسم بزرگداشت هفته صنایع دستی در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر اظهار داشت: باید زنجیره ارزشی تولید محصول صنایع دستی در استان و شهرستان‌ها افزایش یابد و از معین‌های اقتصادی و کسانی که در این زمینه کارمی‌کنند خواسته شود شرایطی را آماده کنند تا قبل و بعد از تولید محصول اقداماتی انجام شود که ارزش افزوده در محل تولید رقم بخورد و این صنعتگر بتواند حاصل تولیدش را خودش دریافت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان بیان داشت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که مجبور نباشیم محصول تولیدی و صنعتی در این شهرستان تولید شود اما برای تکمیل و یا حتی رنگ‌آمیزی و تزئین به استانی دیگر برود پس باید از همین شهرستان جنبه صادرات داشته باشد و دست دلالان کوتاه شود.

وی از فعالیت بیش از 17 هزار نفر صنعتگر صنایع دستی در شهرستان سیرجان، شهر جهانی گلیم خبرداد و گفت: ارتقای سطح بخش‌های آموزش، تولید، ترویج و احیای صنایع دستی منسوخ شده در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان است و حمایت از فعالان این حوزه اولویت کاری این اداره کل خواهد بود.

 فعالی با اشاره به سودآوری بالای صنایع دستی گفت: نیاز است دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های صنعتی و معدنی استان از صنعتگران صنایع دستی حمایت کنند و ما  در سال جهش تولید ضمن توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا، در راستای کاهش رکود در بازار صنایع دستی گام‌ها و اقدامات جدی داریم.

در ادامه این مراسم از معلولان و فعالان بخش صنایع دستی سیرجان تجلیل شد و در پایان هم تفاهم نامه همکاری بین باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر سیرجان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان منعقد و امضاء شد تا در راستای حمایت از صنایع شهر جهانی گلیم و جذب توریست ورزشی تلاش‌ها و اقداماتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/80015/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول