اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اشتغالزایی ۴۵۰۰ نفری در پارک علم و فناوری خراسان رضوی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از اشتغالزایی برای۴ هزار و ۵۰۰ نفر با میانگین سنی زیر ۳۰ سال در پارک علم و فناوری خراسان رضوی خبری داد.

اشتغالزایی ۴۵۰۰ نفری در پارک علم و فناوری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا قنبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۳۵۰ شرکت خصوصی در قالب ۹۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۶۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی میزان اشتغال ایجاد شده در پارک علم و فناوری خراسان رضوی را ۴ هزار و ۵۰۰ نفر با متوسط سنی زیر ۳۰ سال اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد از این افراد دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷ شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول تولید محصولات مرتبط با کرونا هستند.

قنبری یادآور شد: محصولات از نظر ماهیتی در سه دسته محصولاتی که از قبل تولید شده‎اند و در این ایام توسعه بازار داشته‌اند، تولید محصول جدید در این بازه زمانی و پروژه‌های تحقیق و توسعه قرار می‌گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی دستگاه ونتیلاتور را مهم‌ترین محصول تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان زیر مجموعه این پارک علم و فناوری برشمرد و افزود: بیشترین میزان تولید به دستگاه ونتیلاتور با ظرفیت روزانه ۳۰ دستگاه اختصاص دارد که ۷۵ درصد از تولید روزانه کشور را شامل می‌شود، این دستگاه برای تنفس بیماران ریوی و کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استاندارد CE اتحادیه اروپا است.

وی تصریح کرد: دستگاه استریلایزر پلاسما، دستگاه استریل کننده ابزار پزشکی با استفاده از بخار پراکسید هیدروژن، ضدعفونی کننده محیط با استفاده از بخار پراکسید هیدروژن در مدت زمان کمتر از ۲ ساعت بدون باقی گذاشتن باقیمانده مضر تا فضایی به مساحت ۶۰۰ متر مکعب، وارمر سرم با ظرفیت ۱۵۰ لیتر و از جنس استیل، نانو محلول آنتی باکتریال مکس نیت که در اتانول دیسپرس شده و دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و ماندگاری بالا بر روی سطح و دست است و ترمومتر پروبی جنیوس یا دستگاه‌های اندازه‌گیری دمای بدن نیز در بین محصولات تازه تولید شده در پارک علم و فناوری خراسان قرار دارند.

قنبری تولید محصولات متنوعی نظیر لباس حفاظت فردی یکبار مصرف مخصوص کادر مراکز درمانی به میزان ۲۰۰ دست در روز، شیلد محافظ صورت، محلول‌های آنتی باکتریال و ضدعفونی‌های دست و سطح با استفاده از فناوری نانو، تولید روزانه ۱۰۰ هزار لوله آزمایشگاه خونگیری، اپلیکیشن مسیریابی و نمایش بیمارستان‌های مربوط به بیماران کرونایی در اپ نشان و نمایش مکان‌های پر تردد (افراد پیاده)، پلتفرم و شبکه اجتماعی ارتباط معلمان، دانش‌آموزان و والدین در دوران تعطیلی مدارس برای ارائه برنامه درسی و آموزشی برای بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز و معلم، بخشی از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک برشمرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خصوص محصولات دسته‌بندی شده در قالب پروژه‌های تحقیق و توسعه برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز گفت: در بین پروژه‌های تحقیق و توسعه یا در حال ساخت، دستگاه پرتابل تولید اتانول ۸۰ درصد از انواع محصولات کشاورزی دارای قند یا نشاسته و پروژه تحقیق و توسعه نمونه‌سازی کیت تشخیص ویروس کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول