اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تفاهم لندن-بروکسل بر فشرده‌تر شدن مذاکرات به‌جای تمدید دوره انتقالی

مقامات لندن و بروکسل در نشستی ویدئویی با عدم تمدید دوره انتقالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و فشرده سازی مذاکرات موافقت کردند.

تفاهم  لندن-بروکسل بر فشرده‌تر شدن مذاکرات به‌جای تمدید دوره انتقالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه در نشستی ویدئویی با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، «اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا شرکت کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شورای اروپا، این مقامات اروپایی در پایان این نشست بیانیه‌ای را منتشر کردند که در آن آمده است: «طرفین از درخواست بریتانیا برای عدم تمدید دوره انتقالی مطلع شدند. بنابراین دوره انتقالی در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ طبق توافق خروج [بریتانیا از اتحادیه اروپا] پایان می‌یابد».

این بیانیه می‌افزاید: «طرفین از گفت‌وگوهای سازنده درخصوص روابط آینده که تا کنون توسط مذاکره‌کنندگان ارشد دیوید فراست و مایکل برنیر رهبری شده است استقبال کردند».

همچنین در این بیانیه آمده است: «ظرفین از طرح‌های مورد توافق مذاکره‌کنندگان ارشد درخصوص فشرده تر شدن گفت‌وگوها در ماه جولای و ایجاد شرایطی سازنده برای رسیدن به جمع‌بندی و تصویب توافقی پیش از پایان ۲۰۲۰ حمایت کردند».

عدم تمدید دوره انتقالی در حالی صورت گرفت که چند روز پبش «نیکلا استورجن» وزیر اول اسکاتلند و «مارک دریک‌فورد» همتای او در ولز در نامه‌ای خطاب به جانسون گفتند، با توجه به شیوع ویروس کرونا، اتمام دور مذاکرات پسابرگزیت در پایان سال جاری میلادی اقدامی «فوق‌العاده بی‌ملاحظه» خواهد بود.

با این حال «مایکل گوو» وزیر کابینه دولت بریتانیا روز جمعه پس از نشستی با مقامات بروکسل در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «به طور رسمی تأیید کردم که بریتانیا دوره انتقالی را پس از فرارسیدن ضرب‌الأجل اتمام سال جاری میلادی تمدید نمی‌کند و زمان تمدید این مهلت گذشته است».

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول