اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

نروژ استفاده از برنامه ردگیری کرونا را متوقف کرد

نروژ به علت نگرانی از نقض حریم شخصی کاربران و به خطر افتادن امنیت افراد استفاده از برنامه ردگیری کرونای خود را به حالت تعلیق درآورد.

نروژ استفاده از برنامه ردگیری کرونا را متوقف کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، آژانس حفاظت از داده های نروژ اعلام کرده که استفاده از برنامه ردگیری کرونای این کشور به علت جمع آوری داده های خصوصی کاربران از این طریق ممنوع است.

 

برنامه یادشده که Smittestopp نام دارد از دو ماه قبل عرضه شده بود تا اتباع نروژ بتوانند افراد و نقاط آلوده به ویروس کرونا را شناسایی کرده و از آنها دوری کنند. کنار گذاشتن این برنامه در نروژ در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از کشورهای تازه استفاده از برنامه های ردگیری کرونا را آغاز کرده اند.

استفاده از برنامه Smittestopp از هفته قبل به تعلیق درآمده بود و حالا به طور کامل متوقف شده است. این برنامه توسط موسسه دولتی بهداشت عمومی نروژ طراحی و عرضه شده بود و قرار است داده های شخصی کاربران که از طریق آن جمع آوری شده پاکسازی شده و از نگهداری آن خودداری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول