اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در آخرین سال شوراها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به زمان کم باقیمانده تا پایان شورای پنجم، بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد.

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در آخرین سال شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب عصر امروز در نشستی با جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان سمنان اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه امسال آخرین سال کاری این دوره شوراست، حتی‌الامکان از اجرا و کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید خودداری و به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بپردازند.

وی با اشاره به بودجه شهرداری‌ها در این استان گفت: سرانه و سهم هر شهروند استان از بودجه شهرداری‌های این استان به‌طور میانگین یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان، جمعیت شهری در این استان را ۵۶۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: بودجه شهرداری‌ها در استان سمنان به میزان ۸۷۰ میلیارد تومان است.

شهاب بر ضرورت توجه بیشتر به پروژه‌های عمرانی تأکید و خاطرنشان کرد: ۲۷ درصد بودجه شهرداری‌های این استان در سال گذشته جاری و ۷۳ درصد نیز اموراتی بوده است.

وی از تلاش برای راه‌اندازی سامانه پایش الکترونیکی مصوبات شورای اسلامی شهرها خبر داد و گفت: قرار است که استان سمنان به‌عنوان استان پایلوت برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شود.

شهاب راه‌اندازی این سامانه را در خدمات شهری به شهروندان مؤثر دانست و افزود: قرار است که این سامانه در سه گام راه‌اندازی شود که گام و مرحله اول آن راه‌اندازی سامانه در مراکز استان‌ها است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بر ضرورت ارسال به‌موقع مصوبات شوراها به فرمانداری‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که مصوبات در همان زمانی که قیدشده به فرمانداری‌ها ارسال شود.

شهاب از نبود برخی مدارک و مستندات برای بررسی و تطبیق مصوبات به‌عنوان یک مشکل جدی یادکرد و گفت: متأسفانه گاهی در ارسال این مدارک کوتاهی می‌شود و همین مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه بنا بر ماده ۱۹ آیین‌نامه ج تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراها و از جمله شهرداری‌ها باید بودجه سنواتی تنظیم و به وزارت کشور ارائه دهند افزود: بر اساس بخشنامه بودجه ۹۹ خوشبختانه بر کمک حداکثری به بودجه شوراها تأکید شده در حالی که در سنوات گذشته، بر این مهم به نسبت تحقق بودجه تأکید شده بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بر لزوم تسریع در واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گرایانه شهرداری به بخش خصوصی در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی تأکید و تصریح کرد: در این شرایط که در اثر تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا ویروس با شرایط اقتصادی متفاوتی روبه‌رو هستیم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیشترین درآمد شهرداری‌ها از ناحیه عوارض، افزایش تراکم و یا تغییر کاربری است گفت: در حال حاضر با کاهش درآمد در همه این بخش‌ها روبرو هستیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بر لزوم حمایت شوراها از شهرداری‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: نهادهای عمومی، غیردولتی و خصوصاً شهرداری‌ها، بزرگ‌ترین نهادی هستند که می‌تواند خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه دهند. البته حمایت شورای اسلامی شهرها نقش اساسی در کیفیت این خدمات دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان سمنان شهری و ۲۰ درصد آن جمعیت روستایی است اضافه کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان یک هزار و ۶۴ نفر است که از این تعداد ۱۰۶ نفر در شوراهای اسلامی شهر و ۹۵۸ نفر در شوراهای اسلامی روستاها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/74002/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول