اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اول مرداد

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اول مرداد 99 خبر داد.

سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اول مرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر پاشایی صبح امروز در جلسه هماهنگی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از آغاز این طرح از اول مرداد خبر داد و اظهار داشت: امسال 37 هزار نوآموز و دانش آموز بدو ورود به مراکز آموزشی و پرورشی مورد سنجش واقع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: آغاز طرح سنجش از اول مرداد تا پایان شهریور خواهد بود و این طرح  در 41 پایگاه انجام خواهد پذیرفت. 

این مقام مسئول در استان ادامه داد: هزینه اجرای طرح برای هر نو آموز 40 هزار تومان خواهد بود که از طریق سامانه انجام و زمان حضور به طور هوشمند از طریق سیستم با رعایت پروتکل های بهداشتی به فاصله زمانی 30 دقیقه از هم تنظیم خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی از بابت تجمع نخواهد بود.

وی ضمن یادآوری رعایت پروتکل های بهداشتی بر اجرای دقیق، نظامند و قانونمند امور با هماهنگی شرکاء طرح تاکید کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی در ادامه گفت: طبق هدف گذاری برنامه سالانه سال ۹۹ سنجش استان موظف خواهد بود ۹۹/۸ درصد دانش آموزان بدو ورود و نزدیک به ۷۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی را مورد ارزیابی قرار دهد بنابراین در سال گذشته ۲۴ منطقه تحت پوشش ارزیابی پیش دبستانی بود که امسال ۲۶ منطقه مورد ارزیابی خواهد بود.

مریم خوشبخت افزود: با توجه به اینکه سال گذشته در اجرای طرح سلامت جسمانی ۳۳ هزار و ۳۵۰ نفر از دانش آموزانی که امسال کلاس اول خواهند بود مورد ارزیابی قرار گرفته اند پیش بینی می شود امسال ۳۷ هزار نفر طی این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و تعداد دانش آموزان جا مانده از سال قبل ۸۵۱ نفر می باشد که امسال آنها نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: نوبت گیری توسط مدیر مدرسه از طریق سامانه سنجش انجام خواهد شد و تاکید می گردد مدیران مدارس به اولیا اطلاع دهند که جهت رعایت پروتکل های بهداشتی فقط یکی از اولیا همراه نوآموز بهمراه در محل سنجش حضور داشته باشد.

خوشبخت ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای سنجش شامل شناسنامه کودک و والدین، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس، مبلغ 40هزار تومان که صرفاً از طریق دستگاههای پوز قابل پرداخت خواهد بود، می باشد.

وی گفت: جهش در پایه های دوم، سوم، چهارم، و پنجم و همچنین «جهش برای بار دوم» از یک تیر تا پایان تیرماه بدون تمدید خواهد بود و مدارک مورد نیاز شامل اصل شناسنامه،پرینت برگه نوبت گیری با الصاق عکس ممهور به مهر مدرسه،هزینه پرداختی از درگاه اینترنتی ۱۲۰  هزار تومان می باشد.

 فرایند سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدرسه از ۱۵ تیرماه آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور ادامه دارد و پس از آن سنجش نوآموزان پیش دبستانی در مهر ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول