اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «معامله قرن» مخالفت کردند

وزیران خارجه اتحادیه اروپا با طرح موسوم به «معامله قرن» برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها مخالفت کردند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «معامله قرن» مخالفت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه مخالفت خودشان را با طرح ارائه‌شده از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیست ابراز کردند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ایالات متحده خواستند به تلاش‌های جدید برای از سر گیری مذاکرات معلق‌شده برای  ایجاد «صلح» میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی ملحق شود. 

طرح موسوم به معامله قرن که چند ماه پیش از آن رونمایی شد با مخالفت‌های گسترده روبه‌رو شده است. این طرح مطالبات طرف‌های فلسطینی را به طور کامل نادیده می‌گیرد و بخش‌های زیادی از کرانه باختری اشغالی را به رژیم صهیونیستی واگذار می‌کند. 

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از به عهده گرفتن ریاست جلسه‌ای میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اروپایی‌ها ارزش طرح آمریکا را درک می‌کنند چون جنب و جوش جدیدی را در جایی که هیچ وجود نداشت ایجاد کرده است.»

بورل در ادامه گفت: «می‌توان از این فرصت برای آغاز تلاشی جهانی بر اساس معیارهایی که در حال حاضر مورد توافق جامعه بین‌الملل است، استفاده کرد.»

اشاره مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به «راهکار دو دولتی» و بازگرداندن رژیم صهیونیستی به مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ میلادی است. 

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان هم بر ضرورت «از سرگیری مذاکرات صلح در منطقه و یافتن راهی برای گفت‌وگو و مذاکره دو طرف با یکدیگر» تأکید کرد. 

وی اضافه کرد: «مطمئناً چارچوب چندجانبه چارچوب مناسب برای این کار است و ما آماده‌ایم از هر طرحی در این راستا حمایت کنیم. خوشحال خواهم شد اگر همکارانمان از واشنگتن هم آماده انجام این کار باشند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته جزئیات جدیدی از ویژگی‌های تلاش‌های جدید ارائه نشده است. 

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که خواستار پیشبرد طرح خود برای اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری است. بورل گفت وزیران خارجه اتحادیه راوپا به پامپئو درباره «تبعات الحاق احتمالی [کرانه باختری] بر روی چشم‌انداز راهکار دو دولتی و ثبات منطقه‌ای» هشدار دادند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول