اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آغاز برداشت گندم در استان قزوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت محصول گندم از سطح ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده است.

آغاز برداشت گندم در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه برداشت محصول گندم از سطح ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آغاز شده اظهار کرد: امسال بیش از ۳۳۰ هزار تن محصول ازاین اراضی برداشت شود.

وی افزود : از این میزان گندم تولیدی پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۲۲۰ هزار تن بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این نکته که مراکز خرید آماده تحویل محصول کشاورزان هستند اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۲۱ مرکز خرید در استان از ساعت ۸ صبح تا زمانی که کشاورزان گندم  تحویل می‌دهند باید محصول را خریداری کنند .

خمسه در ادامه با اشاره به این نکته که تولید محصول گندم با کیفیت از اقدامات اساسی جهاد کشاورزی است خاطرنشان کرد: امسال برای تولید محصول با کیفیت و سن‌زدگی پایین مبارزه با سن مادر و پوره  درسطح ۱۱۵ هزار هکتار انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورری استان به زیرکشت گندم رفته که از این میزان ۴۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۶  هزار هکتار گندم دیم است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته  در مبارزه با سن غلات استان قزوین از  رتبه ۳۱ کشوری  جز ۵ استان برتر کشور در مبارزه با سن و همچنین گندم سالم بوده است .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول