اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور

دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه ای اعلام کرد: طبق گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ ۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر قرار گرفتند.

۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس ، بنا بر گزارش سال ۱۳۹۸ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ ۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر قرار گرفتند و بر این اساس دانشگاه تربیت مدرس پس از دانشگاه تهران بیشترین سهم از پژوهشگران برتر کشور در این ۲ حوزه را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بررسی عملکرد پژوهشگران ایرانی در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر برای دوره ۵ ساله ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ اقدام به شناسایی ۷۸ نفر از پراستنادترین پژوهشگران ۱۲ رشته مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری کرده است. البته سهم رشته‌های مختلف از پژوهشگران پر استناد یکسان نبوده و تابعی از تعداد کل استنادها و نیز تعداد پژوهشگران هر رشته است. بیشترین سهم و تعداد پژوهشگر پراستناد به ترتیب متعلق به رشته‌های مدیریت، علوم تربیتی، اقتصاد و مالی، علوم اجتماعی، ادبیات، روانشناسی و جغرافیا است.

گفتنی است ، حسن دانایی فرد، دکتر عادل آذر، اصغر مشبکی در حوزه مدیریت، مهناز شایسته فر در حوزه هنر و معماری، محمد احسانی در حوزه تربیت بدنی،عبدالرضا رکن الدین افتخاری و مهدی پور طاهری در حوزه جغرافیا،  فردوس آقا گل زاده،  عالیه کرد زعفرانلو، ارسلان گلفام، حمیدرضا شعیری و خلیل پروینی در حوزه ادبیات و زبان ها،  سید حسین صادقی در حوزه اقتصاد و مالی و  محمود مهرمحمدی در حوزه علوم تربیتی، ۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه هستند که در میان پژوهشگران برتر کشور حوزه های مذکور قرار گرفتند.

لازم به ذکر است ، در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران با ۲۳ نفر، دانشگاه تربیت مدرس با ۱۴ نفر، دانشگاه علامه طباطبایی با ۸ نفر، دانشگاه شیراز با ۵ نفر، دانشگاه‌های اصفهان و تبریز هر کدام با 4 نفر، دانشگاه‌های شهید بهشتی و محقق اردبیلی هرکدام با ۳ نفر، دانشگاه‌های بوعلی سینا و فردوسی مشهد هر کدام با ۲ نفر دارای بیشترین تعداد پژوهشگر پراستناد برتر در ۱۲ رشته مختلف علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول