اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مبارزه با فساد محور رایزنی ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در نشست ویدیویی با مقامات سازمان امنیت و همکاری اروپا موضوع مبارزه با فساد را بررسی کردند.

مبارزه با فساد محور رایزنی ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در دومین نشست ویدئویی از بیست و هشتمین همایش اکولوژی و اقتصادی سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت و موضوع مبارزه با فساد را بررسی کرد.

در این نشست «توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، «لی یونگ» مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، نمایندگان ساختارهای بین‌المللی کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت کردند.

طرفین در این نشست موضوعات همکاری برای امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا از طریق جلوگیری و مبارزه با فساد توسط نوآوری، افزایش شفافیت و دیجیتالی‌سازی تبادل نظر کردند.

طرف ازبکی در این نشست موضوع «برخورد نوآوری معاصر در مقابله با فساد – تجربه ازبکستان» را مطرح کرد.

در این نشست تاکید شد که اولویت سیاست کشور ازبکستان مبارزه با فساد است و در این زمینه اقداماتی مانند تکمیل سازوکارهای حقوقی مقابله با فساد، افزایش کارآیی اقدامات ضد فساد، بالا بردن فرهنگ حقوقی مردم، سازماندهی همکاری‌های موثر سازمان‌های دولتی با نهادهای جامعه مدنی و رسانه‌های گروهی صورت گرفته است.  

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

هم اکنون «جان مک‌گریگر» هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان است.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود.

ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی، محیط زیست همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول