اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان هفته آینده به ایران سفر می‌کند

کابل اعلام کرد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان هفته آینده در راس هیاتی برای بررسی حوادث جان باختن اتباع افغان در ایران، به تهران سفر می‌کند.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان هفته آینده به ایران سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری افغانستان از سفر «محمد حنیف اتمر»سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به تهران خبر داد.

بر اساس این گزارش، هیاتی به سرپرستی «حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان برای بررسی و پیگیری حادثه آتش‌سوزی خودروی حامل پناهجویان غیرقانونی افغان و دیگر مسائل مربوط به ایران می‌آید.

تاکنون زمان دقیق سفر این هیات مشخص نشده اما به گفته مقامات افغانستان، این سفر هفته آینده صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، طی دو هفته اخیر وقوع حوادثی در یزد و هریرود منجر به جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان شد. مقامات جمهوری اسلامی ایران در همان ابتدا همکاری‌های لازم را با مقامات افغانستان درباره روشن شدن ابعاد این حوادث ارائه کردند.

سفیر افغانستان در تهران نیز که برای بررسی حادثه یزد به این استان سفر کرده بود، علت این واقعه را قاچاقچیان انسان خواند و از میزبانی ایران برای 3 میلیون مهاجر افغان قدردانی کرد.

به دنبال وقوع این حوادث، تحرکات عده‌ای معدود از جریانات خاص سیاسی که دارای سابقه ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و حسن همجواری بین دو کشور ایران و افغانستان هستند و اخیرا به بهانه فوت چند تن از اتباع آن کشور که قصد ورود غیر قانونی به ایران داشته و یا به صورت قاچاقی و غیر قانونی وارد ایران شده بودند، مرتکب برخی اقدامات اهانت آمیز  و تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر نمایندگی‌های ایران در افغانستان شده بودند، عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در تهران برای پاره‌ای توضیحات در وزارت امور خارجه حاضر شده و در این مورد توضیحاتی ارائه داده است.

در جریان این دیدار مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران مراتب نگرانی از تاثیر اقدامات غلط این گروه قلیل بر روابط همسایگی دو کشور را ابراز کرد.

همچنین روز گذشته نیز «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: روابط با افغانستان برای ایران اولویت داشته و دارد. روابط خوبی داریم. ایران چهار دهه است میزبان برادران و خواهران افغانستانی بدون منت است و آرزومند صلح و امنیت در آن کشور است.

موسوی یادآور شد: این مسائل باعث نمی‌شود ایران چشم خودش را بر روی برخی اقدامات غیرقانونی کسانی ببندد که با اهداف مختلف وارد کشور ما می‌شوند. وقتی مرز و گمرکی را گذاشته‌اند طبیعی است که نمی‌توان از طرق دیگر وارد کشور‌ شوند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول