اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری از اولویت‌های بسیج دانشجویی است

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: با توجه به آغاز پنجمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، استفاده از نگاه‌های مقتضی این دوره یکی از نیاز‌های اساسی انقلاب اسلامی است و گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری و یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی است.

گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری از اولویت‌های بسیج دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، رضا اسماعیل‌کاخ در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان با توجه به  فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه گفت: این تشکل مقدس این افتخار را دارد که با دستور مستقیم بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

 فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: افقی که امام راحل ترسیم کردند، تشکیل حکومت اسلامی بود کما اینکه نگاه‌های امام (ره) محدود به مرز‌های جغرافیایی نمی‌شد و ایشان راه نیل به آن هدف را در نهاد علم دیدند که در آن پیام مهم بسیج دانشجو و طلبه را کنار هم مخاطب قرار دادند.

وی با اشاره به پیام تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو گفت: کارکرد نهاد علم در دو بخش تربیت نیرو و تولید دانش خلاصه می‌شود و هدف از ماموریت‌های بسیج دانشجویی را به طور خلاصه چکیده هر آنچه که در منظومه فکری امامین انقلاب بوده عنوان کرد و افزود: ماموریت‌های بسیج دانشجویی در دو بخش تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی در زمینه‌های مختلف به منظور حل چالش‌های اساسی انقلاب اسلامی است.

اسماعیل‌کاخ بیان داشت: با توجه به آغاز پنجمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، استفاده از نگاه‌های مقتضی این دوره یکی از نیاز‌های اساسی انقلاب اسلامی است و گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری و یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی که لازم الاجرا است، باید اجرایی شود.

علی دستوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان  تعامل بین بسیج، سپاه و مجموعه دانشگاه و دانشجویان را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: در این تعامل ظرفیت‌های بسیاری داریم، اما باید ظرفیت‌های جدید خلق شوند و مهم‌ترین هدف ما این است که از دل تهدیدها، فرصت‌هایی ناب پدید بیاوریم.

وی گفت : ما در بحث نخبگان علمی رتبه پنجم دنیا را داریم و بیش از ۲۱۰ دانشمند ایرانی جزء مشاهیر بزرگ دنیا هستند و ۱۸ دانشگاه برتر ما در عرصه علمی حرف برای گفتن دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان با اشاره به شعار سال ۹۹ عنوان کرد گفت: اگر بخواهیم به جهش تولید برسیم باید جهش فن‌آوری داشته باشیم و برای این امر حتماً ظرفیت‌های موجود شناسایی و خلق شوند.

حجت‌السلام محمدی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سیرجان اظهار کرد: طبق فرموده امام علی در نهج‌البلاغه وظیفه دانشمندان و عالمان بسیار سنگین‌تر از جاهلان است. از طرفی هم علم یک امر نسبی است و هر شخصی نسبت به مسائلی جاهل و نسبت به مسائلی عالم است و به جز کسانی که به منبع وحی وصل هستند یعنی معصومین (ع) بقیه افراد جاهل به بعضی مسائل هستند.

وی با قدردانی از زحمات مسئول سابق بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان افزود: سلیمی با تلاش و جدیت زمینه فراهم کردن علم و عمل دانشجویان را هموار می‌کرد که قطعا نزد خدای منان اجر و منزلت وافری دارد.

علی سلیمی‌دریابیگی مسئول سابق بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود، بیان کرد: فعالیت دانشجویان بسیجی در راستای حفاظت از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی است و جذب حداکثری و تعامل سازنده با مسئولان دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی از ویژگی‌های بارز بسیج دانشجویی در زمان مسئولیت بنده بوده است.

وی اساس و بنیان فعالیت‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها را در راستای تبیین مواضع و فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: بسیج دانشجویی یک مجموعه ارزشمند در سپاه است و پشتوانه امام راحل را دارد که بسیار مقدس است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان اشاره‌ای به عملکرد بسیج دانشجویی دوران بحران ویروس کرنا کرد وافزود: از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و به خصوص در شهرستان سیرجان دانشجویان گروه‌های جهادی وابسته به بسیج دانشجویی اقدامات خوبی داشته که گندزدایی و ضد عفونی مناطق حاشیه شهر و همچنین راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش ازجمله این اقدامات است.

وی عنوان کرد:  در دو مرحله کمک مومنانه با همت دانشجویان بسیجی در قالب ۲۰۰ بسته مواد غذایی و به قیمت بالغ بر ۴۰۰میلیون ریال جمع‌آوری و در اختیار نیازمندان و خانواده‌های نیاز مند قرار گرفت.

 قاسم قاسمی‌نژاد مسئول جدید بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان به  مطالبات مقام معظم رهبری از جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: نقش بسیج دانشجویی برای تحقق یک سند راهبردی مانند بیانیه گام دوم نقشی اثرگذار است و به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها باید ۷ مطالبه رهبری را عملی و در راستای تحقق مراحل پنج‌گانه انقلاب اسلامی قدم بردارد.

وی ابراز داشت: یکی از زمینه‌های موفقیت بسیج دانشجویی ارتباط مناسب با سایر مجموعه‌های دانشگاه است، بسیج باید تقویت‌کننده جریان انقلاب اسلامی در دانشگاه باشد و این جز با راهنمایی‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، نصیحت‌های پدرانه بسیج اساتید و حمایت‌های مسؤولان دانشگاه محقق نمی‌شود؛ بسیج دانشجویی رقیب سایر تشکل‌ها نبوده و نباید باشد و تعامل فعلی باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/80015/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول