اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجرای طرح جامع بندرگاه «ابوموسی» مطابق با برنامه زمانبندی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پروژه‌های عمرانی در حال اجرای بندر ابوموسی را در حوزه های سه گانه دریایی، بندری و اداری مورد ارزیابی قرارداد و تسریع در روند اجرایی پروژه های عمرانی این جزیره را براساس طرح جامع تدوین شده اولویت کاری سال جهش تولید قلمداد کرد.

اجرای طرح جامع بندرگاه «ابوموسی» مطابق با برنامه زمانبندی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  اله‌مراد عفیفی‌پور در تشریح پروژه‌های که در آغازین روزهای سال جدید (سال جهش تولید) مورد بازدید مسؤولان قرار گرفت، اظهار داشت: زیرسازی و آسفالت مسیر دسترسی به برج کنترل دریایی بندرگاه جزیره ابوموسی، افزایش ارتفاع تاج موج‌شکن فعلی و استانداردسازی آن و بهره‌برداری از دایک استحصال بندرگاه به طول ۸۵۰ متر از جمله پروژه‌هایی بود که مسؤولان استانی با حضور در بندر ابوموسی از روند اجرای آن بازدید نمودند.

وی افزود: علاوه براین از ابتدای سال تاکنون دو پروژه شامل انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله شناور شماره یک ابوموسی که در سرسره تعمیرات بندر شهید رجایی و به دست توانمند متخصصین فنی و نگهداری این اداره کل انجام پذیرفته بود، پس از انتقال و نصب در بندر ابوموسی مورد بهره برداری قرار گرفته و جهت تامین روشنایی مورد نیاز؛ تعداد دو برج نور با تجهیزات کامل در بندر ابوموسی نصب و هم‌اکنون در حال استفاده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات اجرایی و بهره برداری از بازوی جنوبی موج شکل به طول ۶۰۰ متر در دست اقدام است که از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصدی  برخوردار بوده و طی ۳ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

عفیفی‌پور به تعمیرات اساسی و زیرآبی اسکله رمپ فلزی شماره ۲ این بندر اشاره کرد و افزود: این رمپ فلزی نیز در سرسره بندر شهید رجایی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که براساس برنامه زمانبندی طی ماه آینده جهت نصب و بهره‌برداری به بندر ابوموسی منتقل می‌شود.

وی عنوان داشت: سازه موتورخانه برق اضطراری این بندر نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با  انتقال ژنراتور مورد نیاز به زودی از این  پروژه نیز بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه پروژه عملیات استحصال اراضی پسکرانه بندر ابوموسی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های که به منظور ارتقاء خدمات و تسهیل در امور، مورد موافقت  قرار گرفته بود ساختمان اداری این بندر است که عملیات زیرسازی و فندانسیون آن به اتمام رسیده و بر اساس  پیش بینی های صورت گرفته پایان سال جاری مقارن  با  اتمام این پروژه و زمان بهره‌برداری از آن خواهد بود.

عفیفی‌پور همچنین عملیات اجرای پروژه سالن مسافری، انجام تعمیرات اساسی اسکله شماره ۶ و انجام لایروبی و دیوار کشی اراضی پسکرانه را از دیگر پروژه‌های عملیاتی این بندرگاه بر اساس تدوین طرح جامع عنوان کرد که به‌زودی عملیات‌های اجرایی پروژه‌های یادشده؛ آغاز و در مدت تعیین شده پایان می‌یابد.

وی بیان داشت: ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی نیز به‌عنوان یکی از پروژه‌های بسیار مهم سازمان  بنادر و دریانوردی در این جزیره به‌شمار می‌آید که با اتمام مراحل مهندسی و اخذ مجوزهای لازم عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول