اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آقای رئیس جمهور، اوضاع سنندج وخیم است تدبیری بیندیشید

رئیس شورای شهر سنندج خطاب به رئیس جمهور نوشت: ظرفیت بیمارستان‌های سنندج محدود، امکانات و تجهیزات ناکافی، خستگی و فشار روحی و روانی پرسنل خدوم روزافزون و مردم به شدت زائدالوصفی دچار یأس، اضطراب وافسردگی شدەاند. در خبرها آمده اگر وضع بدین منوال پیش برود، تیرماە، ماە عزاداری سنندج خواهد بود.

آقای رئیس جمهور، اوضاع سنندج وخیم است تدبیری بیندیشید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلال شریعتی، رییس شورای اسلامی شهر سنندج در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشته است، جناب آقای دکتر روحانی جناب آقای رئیس جمهور، دامنە شیوع بیماری روز به روز وسیع می‌شود، اوضاع وخیم است، فاجعە مرگ‌بار انسان در راه است. لطفا تا دیرتر نشدە امر به ابلاغ عاجل و نجات‌بخش بفرمایید کە فردا سخت نگران‌کنندە است.  
ریاست جمهوری محترم

باسلام و تحیات

وی در ابتدای این نامه آورده است، احتراما به استحضار می‌رساند، علی‌رغم انتظار عموم مردم و متخصصین اپیدمیولوژی و با وصف اقدامات ارزنده در ابتدای بیماری کرونا، موج دوم بیماری در چند شهر و استان از جمله شهر سنندج مجددا خیزی مرگ‌بار و وحشت‌آفرین برداشته است. متاسفانە در دو هفتە اخیر و در سایە شوم کوید ۱۹، ده‌ها نفر از شهروندان عزیزمان جان بە جان آفرین تسلیم کردەاند و خانوادەهای زیادی عزادار شده‌اند.

شریعتی می‌افزاید: اکنون بیش از ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهر سنندج بستری هستند و صدها نفر نیز در قرنطینه خانگی، به مداوای خویش مشغولند و هر روز نیز جمع بیشتری به مبتلایان اضافه می‌شوند.

وی در این نامه می‌افزاید؛ ظرفیت بیمارستان‌ها محدود، امکانات و تجهیزات ناکافی، خستگی و فشار روحی و روانی پرسنل خدوم روزافزون و مردم به شدت زائدالوصفی دچار یأس، اضطراب وافسردگی شدەاند. در خبرها آمده اگر وضع بدین منوال پیش برود، تیرماە، ماە عزاداری سنندج خواهد بود.
  
شریعتی در ادامه آورده است؛ جناب آقای دکتر روحانی، انتظار می‌رود شما بعنوان رئیس جمهوری متعهد و حافظ جان ملت، علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایید لذا می‌طلبد کە برای سنندج و شهرهای مشابه که گرفتار موج دوم بیماری شدەاند، تدابیری اتخاذ فرمایید که هرچه زودتر زنجیرە انتقال و انتشار ویروس قطع شود تا مردم از این بیشتر سیاەپوش و عزادار نشود و دوبارە امید و نشاط و آرامش به مردم بازگردد که برای تحقق این هدف سترگ کە همانا حفظ جان مردم و بازگرداندن نشاط و سلامتی روحی و روانی بە جامعە است، موارد ذیل پیشنهاد می‌گردد:  

۱. در حال حاضر از تمامی اندوخته‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نظام فقط برای کنترل و قطع زنجیرەی انتشار استفاده گردد ولاغیر. 

۲. با حمایت حضرتعالی، مدیریت و امکانات، در اختیار متولیان افتخارآفرین امر قرار گیرد تا همچون موج اول با اتکاء به علم، تدبیر، تجربه و به دور از سیاسی‌کاری و پنهان‌کاری و بابرنامه‌ریزی دقیق و اجرای قدم به قدم برنامه‌ها و حمایت مالی و تفویض اختیار به نمایندگان عالی دولت در استان‌ها، خصوصا استان کردستان، زمینە قرنطینە خانگی، تعطیل کردن اماکن پرخطر، تعطیل‌کردن صنوف غیرضروری، برگزاری امتحانات نهایی بصورت غیرحضوری، تقلیل تعداد کارمندان ادارات و... برای یک یا دو هفته فراهم گردد.  

بدیهی است شرایط اقتصادی مردم شهر برای قرنطینە و در خانەماندن تاب‌آور نیست. لذا تأمین معاش صنوف و اقشارآسیب‌پذیر ضروری خواهد بود. با علم به شرایط حاکم بر کشور، تحقق این خواستە برای دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی، نباید چندان سخت و عجزآور باشد. 

جناب آقای رئیس جمهور، دامنە شیوع بیماری روز به روز وسیع می‌شود، اوضاع وخیم است، فاجعە مرگ‌بار انسان در راه است. لطفا تا دیرتر نشدە امر به ابلاغ عاجل و نجات‌بخش بفرمایید کە فردا سخت نگران‌کنندە است.  

از یاد نبریم تاریخ قضاوت خواهد کرد.

از خداوند سبحان برای جنابعالی و تمامی خدمتگزاران راستین مردم، توفیقات روز افزون مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/70/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول