اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیشرفت 11 درصدی خط دو قطار شهری اصفهان/ آغاز بهره‌برداری از بلوار فرزانگان

معاون عمران شهرداری اصفهان گفت: خط دو مترو که اکنون ۱۱ درصد پیشرفت داشته از دو سمت درحال حفاری است و از حدود ۱۶ ایستگاه موجود عملیات احداث ۱۱ ایستگاه یا آغاز شده است و یا قرارداد احداث آن منعقد شده است.

پیشرفت 11 درصدی خط دو قطار شهری اصفهان/ آغاز  بهره‌برداری از بلوار فرزانگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایرج مظفر صبح امروز در نشست خبری تشریح پروژه‌های عمرانی سال ۹۹ شهرداری اصفهان اظهار داشت: تمامی طرح‌های مطرح در شهرداری توسط معاون عمران شهرداری اجرا می‌شود که نشان دهنده میزان گسترش فعالیت این معاونت است؛ در این معاونت دو مدیر و یک مدیر کل حاضر هستند، تقسیم بندی‌ها به دو بخش معاونت مالی و بودجه و معاونت نگهداری اموال صورت پذیرفت.

معاون عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: سازمان عمران شهرداری نیز پتانسیل بالا برای آبادی شهر اصفهان دارد؛ در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد سه برابری در تولید مصالح سنگین را شاهد بودیم.

تقاطع شهید سلیمانی، اولویت نخست شهرداری

وی تصریح کرد: در مباحث کنترل کیفی نیز تقریبا ۹۰ درصد آزمایشات مورد نیاز را آزمایشگاه شهرداری اصفهان انجام می‌دهد که یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های شهر است، در مبحث مشاورین پروژه  نیز با میدان دادن به توان فنی بومی اصفهان شاهد حضور مشاورین اصفهانی در پروژه‌های اصفهان هستیم، اولویت یک شهرداری اصفهان احداث تقاطع سردار سلیمانی و متصل شدن به بلوار فرزانگان بود، اولویت دو پروژه‌های عمرانی در مناطق جنوب و جنوب غرب بوده است.

مظفر اضافه کرد: ۳۶۸ قرارداد در سال ۹۷ با ۲۱۴ میلیارد تومان  و در سال ۹۸ تعداد ۵۵۸ قرارداد با مبلغ حدودا ۵۵۶ میلیارد تومن صورت پذیرفت؛ در سال ۹۷ تعداد ۷۷۷ پروژه فعال در اصفهان بود که در سال ۹۸ این عدد به ۸۷۳ قرارداد رسید که از لحاظ مبلغی شاهد رشد پنجاه درصدی بود.

معاون عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال ۹۷، تعداد ۴۵۳ قرارداد و در سال ۹۸ تعداد ۴۷۵ قرارداد آماده بهره‌برداری و تحویل شد، ۲۸ پروژه بالای یک میلیارد تومن در سال ۹۷ تحویل و همچنین در سال ٩٨ این آمار به ۳۳ پروژه رسید؛ پروژه‌هایی همچون ۱۶۸ پروژه آسفالت معابر، ۲۲ پروژه اماکن ورزشی، ۱۹ قرارداد احیا بافت فرسوده، ۴۳ پروژه فضای سبز، ۸ پروژه پارکینگ، ۴۷ پروژه پیاده‌رو سازی، ۳۶ پروژه تاسیسات آب‌رسانی، ۲۰ پروژه تقاطع، ۳۲ پروژه ساختمان اداری، ۱۴۹ پروژه ساماندهی و جدول‌گذاری، ۳۲ پروژه سرویس بهداشتی و ۲۵ پروژه مناسب سازی چهارراه‌ها و تقاطع‌ها در طول دوسال گذشته احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه‌های اصفهان، سنگ فرش خیابان چهارباغ بود که با تمام سختی‌ها به پایان رسید، تقاطع شهید والایی، پارک جنگلی روح الامین، پارک پردیس هنر، خط یک مترو، سالن ورزشی ناصرخسرو و تصفیه خانه شاهین شهر از جمله دیگر پروژه‌های مهم دوسال گذشته است.

مظفر ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت نیز ادامه بلوار فرزانگان و احداث رینگ در منطقه ۱۴ و احداث تقاطع آفتاب بود که توانست منطقه شمال شرقی را نجات دهد، این پروژه حساسیت‌ها و مشکلات خاص خودش را داشت که توانستیم زودتر از موعد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

پیشرفت ۱۱ درصدی خط دو مترو

وی در خصوص خط دو مترو اصفهان تصریح کرد: خط دو مترو اکنون ۱۱ درصد پیشرفت داشته که از دو سمت درحال حفاری است، در قسمت زینبیه دوتونل موجود از سه ایستگاه عبور کرده است و در کل از حدود ۱۶ ایستگاه موجود عملیات احداث ۱۱ ایستگاه یا آغاز شده و یا قرارداد احداث آن منعقد شده است؛ در بحث بودجه نیز نسبت به سال ۹۵ شاهد رشد تقریبا ۱۰ برابری بودجه بوده‌ایم، عملیات احداث خط دو مترو نیز اغلب زیر زمین در حال فعالیت است شاید اکنون دو ایستگاه قابل مشاهده باشد ولیکن زیر زمین کارگران مشغول کار هستند.

مظفر در مورد مباحث عمرانی جنوب و جنوب غرب اصفهان ادامه داد: مذاکراتی انجام شده که تقاطع رینگ با اتوبان ذوب ‌آهن انجام دهیم، در حال مذاکره با با ارتش هستیم که تقاطعی از محل زندان اصفهان به سپاهان شهر متصل شود، در محدود خمینی‌شهر مسیری از سمت میدان استقلال به سمت اتوبان ذوب آهن در دست احداث است که به کمک استانداری و شهرداری خمینی شهر نیازمند است.

وی در خصوص پروژه‌های  ابرسانی اضافه کرد:۹ برابر بودجه سال‌۹۷ جهت تأسیسات آب‌رسانی در شهرداری اصفهان جهت آب‌رسانی و پایدار سازی تأمین آب مصرف شد؛ در بحث پروژه‌های ناتمام نیز اتمام پروژه میدان امام علی(ع) رشد ۴۰ درصدی داشته است که با آزادسازی امیدواریم در کمترین زمان این پروژه تکمیل شود.

مظفر پیرامون سهم کلانشهر اصفهان از بودجه کشوری اتمام پروژه‌های نیمه تمام تشریح در شهر اصفهان گفت: مترو اصفهان و مرکز همایش‌ها وابسته به بودجه دولتی است، سیاست مدیریت جدید نیز اتمام این پروژه‌ها است، شهرداری اصفهان نیز مستمر در حال پیگیری برای تأمین بودجه است.

معاون عمران شهرداری اصفهان در مورد  راهکار‌های تأمین اعتبار و بودجه  تصریح کرد: از سال ۹۲ به بعد بخش به عنوان اعتبارات غیر نقد تأمین شد، این منابع تا سال ۹۸ در تکمیل پروژه‌ها یاری رسان بود که هم در تأمین بودجه و تأمین نقدینگی حدود ۵۰ درصد سهم مالی را به خود اختصاص دادند؛ مطالبات معاون عمران شهرداری نیز در حد معمولی است.

وی در خصوص کیفیت پروژه‌های احداث شده توسط شهرداری اصفهان تشریح کرد: نظارت دقیقی بر روی طراحی و اجرا و پیمانکاران شهرداری است، دستگاه‌های نظارت و موظف هستند که در صورت کمبود کیفیت پاسخگو باشند، پروژه‌های احداثی شناسنامه دار هستند و اگر پروژه‌ای دچار مشکل شد پیمانکار موظف به تعمیر است.

مظفر در خصوص نظارت بر روی فعالیت‌ها عمرانی اصفهان و حفظ بافت تاریخی و فرهنگی تشریح کرد: مسئولیت طراحی بر عهده سازمان طراحی است، شهرداری نیز در مرحله اجرا الگوی فرهنگی را مد نظر دارد، برخی از طرح ها سلیقه‌ای است و تخریب برخی از مناطق بر اساس طرح تفضیلی شهر است، برای مثال فضای پشتی میدان امام(ره) مناسب نیست و مجبور به تغییر در این بافت ها هستیم.

معاون عمران شهرداری اصفهان در خصوص اینکه در شرایط کرونا آیا تعدیل نیرو صورت گرفته است و یا خیر ادامه داد: تعدیل نیروی صورت نگرفته است، در زمان شیوع کرونا سرعت تکمیل پروژه ها کاسته شد و خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.

وی در پاسخ به اینکه چهارباغ یکی از نمادهای اصفهان است و آیا اینکه طرح توسعه این محل به پایان رسیده است و یا خیر گفت: این منطقه ابروی ایران است، از لحاظ پروژه‌ عمرانی کف سازی این منطقه به اتمام رسیده است اما بهره‌برداری کلی و اجرای طرح‌های دیگر شاید هنوز به زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۷/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول