اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زنگ خطر اعلام وضعیت «قرمز» کرونا در کرمانشاه به صدا درآمد/ اشغال 100درصدی تخت‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ۸۰ تا ۹۰ مورد بستری جدید کرونا داریم و استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

زنگ خطر اعلام وضعیت «قرمز» کرونا در کرمانشاه به صدا درآمد/ اشغال 100درصدی تخت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمودرضا مرادی امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: باتوجه استمرار شیب صعودی مبتلایان کرونا در استان، در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه 80 تا 90 مورد بستری جدید کرونا داریم و استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

وی ادامه داد: مدت بستری هر بیمار پنج تا 6 روز است و اگر این آمار روزانه افزایش پیدا کند، با افزایش موارد بستری مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  تصریح کرد: براساس آمار رسمی وزارت بهداشت، در حال حاضر 3.37 نفر بستری کرونا به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در استان داریم که بالا رفتن این شاخص از عدد سه به معنای قرارگیری در وضعیت قرمز کرونا است.

وی گفت: با توجه به اشغال 100 درصدی تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی در دو بیمارستان فارابی و گلستان  به منظور پاسخگویی به این بیماران 40 تخت نیز در بیمارستان امام حسین(ع) و 12 تخت ICU در بیمارستان طالقانی جهت بستری بیماران کرونایی آماده شده است.

مرادی ادامه داد: همچنین بخش‌هایی در بیمارستان‌های شهدا، 520 ارتش و نیروی انتظامی برای بستری بیماران کرونایی در حال آماده‌سازی است.

وی افزود: جذب نیرو جهت تقویت کادر درمان استان صورت گرفته ود در حال حاضر 150 پرستار با گزینش مشروط وارد سیستم شده‌اند و فراخوان ویژه جهت جذب پزشک عمومی داده شده است.

مرادی از نیروهای مسلح هم درخواست کرد، تا بخش درمان آن‌ها جهت جذب متخصص داخلی، بیهوشی و عفونی همکاری کرده و از استان‌های دیگر جذب نیرو داشته باشند.

وی گفت: تعداد تست‌های کرونا در استان نیز افزایش پیداکرده و به زودی تعداد این تست‌ها تا یک‌هزار و 200 نمونه در روز نیز خواهد رسید.
 
مرادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراجعه  مردم جهت انجام تست بسیار زیاد است و هم اکنون 2 هزار نمونه گرفته شده در نوبت آزمایش است.

وی افزود: درخواست ما از ستاد کرونای استان این است که تست گیری در روزهای چهارشنبه (28 خردادماه) و جمعه (30 خرداد) انجام نشود تا نوبت جواب آزمایش خیلی طولانی نشود.

وی ادامه داد: در سه روز پایانی هفته با توجه به تعطیلی افزایش سفر به‌ویژه به مناطق خوش آب و هوای استان تشدید می‌شود و نیاز است ستاد کرونای استان در زمینه کنترل این وضعیت تصمیماتی داشته باشد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول