اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

باید در زمینه ضوابط واردات خودرو تجدید نظر کنیم

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حالی که تولید‌کنندگان خودرو در دنیا با شرایط باورنکردنی خودرو صادر می‌کنند ما شرایطی فراهم کرده‌ایم که برای 25 هزار خودو 7 میلیون تقاضا وجود داشته باشد.

باید در زمینه ضوابط واردات خودرو تجدید نظر کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سید محمد اتابک امروز در سیزدمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امروزه بسیاری از کالا در بورس کالا عرضه می‌شود و مکانیزم کنترلی که توسط دولت و وزارت صنعت وجود دارد باعث افزایش قیمت بازار و بورس می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ابطال عرضه کالاها در بورس باعث می‌شود که تا کارخانجات به مواد اولیه مورد نیاز خود نرسد و همچنین وجه به دست عرضه کنندگان نرسد، لذا این شرایط  برای تولید‌کنندگان مواد اصلی و تولید‌کنندگان مواد ثانویه خوب نیست. بنابراین باید برای بورس کالا مکانیزمی گذاشت که از ذات بورس بودن خارج نشود. 

اتابک اظهار داشت: شرایط فعلی باعث می‌شود که تولید‌کنندگان لطمه بخورند. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قابلیت تولید 30 میلیون تن فولاد در سال جاری،  بیان داشت: نیاز کشور فقط 15 میلیون تن است بنابراین می‌توان 4.5 میلیارد دلار از صادرات فولاد ارز حاصل کرد. 

وی همچنین با اشاره به ثبت نام 7 میلیون نفر در ازای عرضه 25 هزار خودرو بیان داشت: این در حالی است در تمام دنیا به علت عدم فروش خودروهایشان را با شرایط باورنکردنی صادر می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اما علیرغم این موضوع ما شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که برای 25 هزار خودرو 7 میلیون تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع را باید مراقبت کنیم زیرا دنیا ما را نگاه می‌کنند. 

وی افزود: بنابراین باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول