اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید رئیس تیم مذاکره کننده عراقی بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی

رئیس تیم مذاکره‌کننده عراقی با اشاره به خارج شدن نیروهای آمریکایی از مسیر فعالیتشان در چارچوب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد که هیچ عراقی نمی‌پذیرد که بیگانگان در خاک کشورش حضور داشته باشند.

تاکید رئیس تیم مذاکره کننده عراقی بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالکریم هاشم» معاون وزیر امور خارجه عراق و رئیس هیأت مذاکره کننده عراقی، امروز (سه‌شنبه - ۱۶ ژوئن)، درباره بندهای مربوط به عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی طی گفت‌وگوهای راهبردی میان آمریکا و عراق توضیح داد و گفت که هیچ عراقی حضور بیگانه در خاک کشورش را نمی‌پذیرد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی توضیح داد: گفت‌وگوها میان دو طرف سه ماه ادامه داشت و پیشنهادهای زیاد و جزئیات متعددی درباره روابط دو طرف، در این مدت ارائه شد تا اینکه، ویدئو کنفرانس میان دو طرف گذاشته شد تا صرفا جزئیات گفت‌وگوها و دستور کاری که اخیرا فاش شد، مشخص شود.

رئیس هیأت مذاکره کننده عراقی افزود: در بند چهارم ذکر شده در بیانیه اختتامیه، ایالات متحده بار دیگر بر احترام به حاکمیت عراق و مصوبات مرتبط با دو قوه مقننه و مجریه تاکید و به صراحت اعلام می‌کند که به مصوبه پارلمان درباره عقب‌نشینی از عراق احترام می‌گذارد و حتی به عقب‌‌نشینی بخشی از نیروهای آمریکایی طی ماه‌های گذشته اشاره می‌کند.

هاشم تصریح کرد: هیچ عراقی، حضور بیگانه در خاک کشور خود را نمی‌پذیرد. نیروهای آمریکایی با اقدامات اخیر خود در سال ۲۰۱۹، از مسیر فعالیت در چارچوب ائتلاف بین‌المللی خارج شدند و عراق نیز به صورت دیپلماتیک و سیاسی به این اقدامات اعتراض کرد.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول