اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمبود واکسن تب برفکی نداریم

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون بیماری تب برفکی همکاری کنند.

کمبود  واکسن تب برفکی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در استان آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون در اجرای این طرح بیش از 2 میلیون و 300 هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شده که بیش از 100 هزار راس آن را دام سنگین شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به تداوم این طرح پیش‌بینی می‌شود، تعداد دام‌های واکسینه شده در اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در استان به بیش از 3 میلیون و 600 هزار راس برسد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، این بیماری تحت کنترل بوده و تاکنون مشکل خاصی در خصوص این بیماری به‌وجود نیامده و تنها در چند منطقه استان گزارش شده که این امر در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

بهداد خاطرنشان کرد: با توجه به سطح پایین همکاری دامداران و روستائیان با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی، ادامه این روند نگران‌کننده است و احتمال شیوع مجدد این بیماری و خسارت‌های اقتصادی برای دامداران استان وجود دارد که باید دامداران در  خصوص همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول