اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

الزام تولید کنندگان لوازم خانگی به درج قیمت در سامانه 124 تا پایان امروز

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کلیه تولید‌کنندگان لوازم خانگی را مکلف کرد تا پایان روز جاری 27 خردادماه نسبت به درج یا تکمیل اطلاعات قیمتی کالاها در سامانه 124 اقدام کنند.

الزام تولید کنندگان لوازم خانگی به درج قیمت در سامانه 124 تا پایان امروز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل بازار لوازم خانگی و شفاف سازی بازار عرضه این محصولات برای مصرف‌کنندگان و ضرورت جلوگیری از  سوء استفاده برخی افراد فرصت‌طلب در سودجویی از شرایط بازار، حسب اطلاع رسانی مکرر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به کلیه شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر درج قیمت کالاهای خود در سامانه 124، این شرکتها موظفند تا پایان روز جاری سه شنبه 27خردادماه نسبت به درج یا تکمیل اطلاعات قیمتی کالاهای خود از طریق این سامانه اقدام نمایند.

 بدیهی است از این پس ملاک قیمتی کالاها و لوازم خانگی عرضه شده در بازار سامانه 124 بوده و بازرسان ویژه این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های صنفی در بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی اطلاعات درج شده در سامانه 124را ملاک عمل قرار خواهند داد.

 سازمان حمایت اعلام کرد که  از این پس عدم درج قیمت در این سامانه از سوی بنگاه‌های تولید و اقتصادی تخلف محسوب شده و درصورت کشف کالا بدون درج قیمت در سامانه مذکور ضمن لحاظ تخلف گرانفروشی از مصادیق عرضه خارج از شبکه نیز محسوب خواهدشد. 

لذا کلیه اصناف و واحدهای توزیعی موظفند در عرضه کالاهای خود ضمن توجه به اطلاعیه‌های صادره، قیمت اعلام شده از سوی این سازمان را نیز ملاک عمل قراردهند.

براساس این سازمان حمایت اعلام کرد که تاکنون 26 شرکت لوازم خانگی، اطلاعات قیمتی حدود 600 قلم کالای خود را در سامانه ثبت کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول