اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بخشش 200 میلیون تومان اجاره غرفه‌های شهرداری رویان/ اجرای طرح سالم‌سازی دریا

شهردار رویان از بخشش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اجاره بهای غرفه‌های متعلق به شهرداری در ماه‌های اسفند و فروردین در این شهر خبر داد و گفت: چک‌های مستاجران با تاریخ پرداخت این دو ماه نیز امحال و به چند ماه بعد موکول شده است.

بخشش 200 میلیون تومان اجاره غرفه‌های شهرداری رویان/ اجرای طرح سالم‌سازی دریا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جعفر حسین‌زاده ظهر امروز در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که پس از ۶ ماه از تصدی وی در سمت شهردار رویان برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۵ آذر ۹۸ با نظر شورا و دریافت حکم از استاندار به عنوان شهردار مشغول به کار شدم، در آغاز کار نخواستم به مردم قول بدهم، مردم از شعار و وعده خسته شدند، وعده و عید گاهی به هر دلیل عملی نمی‌شود بنابراین فضای مواخذه فراهم می‌شود و این برای من پسندیده نبود.

وی افزود: در آغاز کار با حمایت و مشاوره شورا، برنامه‌ریزی شد تا در کنار کارهای عمرانی به دیگر موارد از جمله امور فرهنگی پرداخته شود که البته با توجه به خواسته شهروندان و وظیفه ذاتی امور عمرانی بر سایر کارها ترجیح دارد، از این رو از همکاران خواسته شد تا اولویت‌ها را مشخص کنند و در نتیجه اولویت به پروژه‌های نیمه‌کاره داده شد و تنها یکی، دو پروژه ویژه‌تر تعریف و اجرایی شد.

شهردار رویان، تصریح کرد: کار در حوزه فرهنگ اولویت بعدی شهرداری و شورای‌شهر بود و در این حوزه پیشنهاد شد تا از مفاخر شهر و منطقه تجلیل شود، در آستانه برنامه‌ریزی در این رابطه بودیم که بحث کرونا مانع برنامه‌ریزی و تدارک کار شد و البته با فروکش کردن تب شیوع کرونا در هفته جاری نخستین تجلیل از یک هنرمند برجسته در عرصه موسیقی بومی و محلی مازندران را داشتیم.

این مسؤول به اقدامات شهرداری و شورای شهر در ایام کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا فکر نمی‌کردیم تا این حد جدی باشد اما بر خلاف تصور ما این بیماری جهانی شد و حدود سه ماه همه انرژی ما معطوف کنترل و پیشگیری این بیماری در شهر شد.

*ضدعفونی کردن معابر طی ۷۰ مرحله

حسین‌زاده ادامه داد: ابتدا تیم‌های مدیریت بحران شهرداری ورود پیدا کردند و حدود ۷۰ مرحله نقاط مختلف شهر، معابر، اماکن پر تردد، جایگاه سوخت، ایستگاه‌های تاکسی و ... ضد عفونی و گندزدایی شد، با کمک خیران حدود ۳ هزار بطری مایع ضدعفونی دست و ۵ هزار بطری مواد ضد عفونی سطوح تهیه و بین شهروندان توزیع شد.

وی گفت: در همین رابطه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اجاره بهای غرفه‌های متعلق به شهرداری در ماه‌های اسفند و فروردین بخشیده شد و چک‌های مستاجران با تاریخ پرداخت این دو ماه نیز امحال و به چند ماه بعد موکول شده است.

شهردار رویان در ادامه نشست به اقدامات عمرانی اشاره کرد و افزود: آبگرفتگی معابر به ویژه خیابان‌های عماد الاسلام، طبیعت ۲،۳ و ۴ که سال‌ها معضل شهر بود با تعریف یک مسیر حدود ۳۰۰ متری و احداث کانال و هدایت آب‌های سطحی این خیابان‌ها به ساحل با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان، مشکل آبگرفتگی آن‌ها برای همیشه رفع شد.

این مسوول اضافه کرد: برای رفع مشکل آب‌های سطحی و آبگرفتگی خیابان شهدای رویان نیز حدود ۲۰۰ متر کانال با قریب به ۳۰۰ میلیون اعتبار با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۷۰ درصد در حال احداث است.

حسین‌زاده اجرا و نصب کف‌پوش به مساحت حدود ۶۰۰ متر مربع در پارک آزادگان را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: با اجرای این کف‌پوش فضای کاملا امن برای بازی کودکان ایجاد و نگرانی و دغدغه خانواده‌ها از آسیب رسیدن به کودکان رفع شد.

وی احداث پیاده راه با عرض ۲ متر به طول ۴۰۰ متر دور محوطه داخلی پارک که محلی امن برای پیاده روی به ویژه برای بانوان با عنوان پیاده راه سلامت ایجاد شده را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: حدود هزار متر مربع زمین ورزشی در این پارک که قرار بود زمین فوتبال چمنی کوچک احداث شود به دلیل وجود زمین فوتبال در فاصله حدود ۲۰۰ متری این زمین و نیز مسکونی بودن منطقه، از این طرح صرفه نظر و با نظر مساعد شورا مقرر شد تا زمین استاندارد اسکیت برای کودکان طراحی و ایجاد شود که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تابستان بهره‌برداری شود.

شهردار رویان توجه به اقتصاد شهر در این دوره را جدی‌تر عنوان و خاطر نشان کرد: به منظور ساماندهی دست‌فروشان در بازار معروف به روس‌ها که از اقشار ضعیف جامعه هستند، با مجوز شورا و هزینه ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۰ غرفه با سازه سبک و موقت احداث و طی فرآیند قانونی به مزایده گذاشته شد و این دست‌فروشان در آن ساماندهی شدند که علاوه بر ایجاد شغل و درآمد پایدار، ۴۰ فرصت شغلی فراهم شد.

این مسؤول تقویت روشنایی و نورپردازی و نیز فرش موزائیک در پیاده رو سبزه رود غربی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات عمرانی نام برد که بانوان در فضای امن و روشن از این فضا برای پیاده‌روی استفاده کنند.

حسین‌زاده از اجرای طرح سالمسازی در پلاژ شهرداری رویان خبر داد و گفت: به دلیل شرایط کرونایی و مشکلات پیمانکار، شهرداری در کنار پیمانکار ایستاد و کمک کرد تا طرح ساماندهی (سالمسازی) آماده بهره‌برداری مردم منطقه و گردشگران شود.

وی افزود: مجوز احداث سه اسکله تفریحی در رویان را گرفتیم و اکنون طراحان و مشاوران در حال پیگیری و طراحی هستند که پس از طراحی و تائید، فراخوان احداث داده می‌شود.

شهردار رویان از انجام خدمات در پارک جنگلی خبر داد و بیان کرد: با حفظ جنگل و جلوگیری از آسیب علاوه بر کاشت گونه‌های مختلف و کم‌یاب، روشنایی پارک ترمیم و امکانات خدماتی تقویت شد اما برخی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که بالقوه باقی مانده از جمله کلبه‌های جنگلی،سورتمه جنگلی، پارک ماجرا جویانه که در کتابچه طرح وجود دارد و اجرا نشد نیازمند بازنگری در جانمایی است و منتظر رفع موانع قانونی هستیم تا پارک جنگلی رویان به یک مجموعه سودآور و پر بازده تبدیل شود.

این مسؤول از دیگر اقدامات تکمیل دیوار حائل سبزه‌رود غربی و آغاز احداث دیوار حائل سبزه رود شرقی به طول ۱۲۵ متر با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کمتر از یک‌ماه عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این ۱۲۵ متر ۹۰۰ میلیون تومان است و ۱۲۵ متر دیگر از این مسیر باقی مانده که امیدواریم تا آخر تابستان این مقدار هم تکمیل شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه ترمیم و بازسازی پیاده‌رو خیابان شهدا به دلیل فرسودگی ظرف یک ماه آینده آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح ایجاد پیاده‌رو ساحلی با عرض ۱۵ متر به طول ۳۰۰ متر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ضلع شرقی رودخانه سبزه‌رود تا ساحل در مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ متر زمین واگذار شده توسط سرمایه‌گذار به زودی اجرایی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که یک راه دسترسی به ساحل نیز محسوب می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، فضای یک‌هزار متر مربعی در ساحل آزاد می‌شود که برای آن پروژه تفریحی توریستی( احداث پارک ساحلی) پیش بینی شد که طرح در کمیته گردشگری شهرستان تائید و برای تائید نهایی به کمیته گردشگری استان ارسال شد.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول