اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کارت هوشمند ملی کِی به دست متقاضیان می‌رسد؟

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: به‌محض در اختیار گذاشتن بدنه کارت از سوی چاپخانه دولتی، سازمان ثبت احوال ظرفیت لازم جهت چاپ سریع کارت‌ها را داشته و حداکثر تلاش خود را در این خصوص به‌کار خواهد گرفت.

کارت هوشمند ملی کِی به دست متقاضیان می‌رسد؟

علیرضا مهرآور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با بیان اینکه ثبت احوال وظایف مختلفی انجام می‌دهد که مهم‌ترین آن ثبت وقایع حیاتی چهارگانه است، اظهار داشت: صدور کارت هوشمند ملی از دیگر خدمات این سازمان است.

وی با اعلام اینکه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ در استان آغاز شد، افزود: خراسان‌جنوبی در سال ۹۶ و ۹۷ به‌عنوان استان فرهنگی در حوزه صدور کارت هوشمند ملی در رتبه اول کشور بوده اما در سال گذشته از این رتبه نزول پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی افراد واجد شرایط برای دریافت کارت ملی هوشمند در استان را ۵۸۸ هزار و ۳۷۵ نفر اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون ۳۹ هزار و ۳۹۶ نفر از واجدین شرایط استان برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اند.

مهرآور با بیان اینکه در مجموع ۹۳ درصد افراد واجد شرایط کارت هوشمند ملی برای دریافت کارت ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: تاکنون ۵۴۸ هزار و ۹۷۹ نفر نسبت به تکمیل ثبت‌نام اقدام نموده‌اند.

وی از صدور کارت ملی برای ۲۰ درصد افراد ثبت‌نامی خبر داد و مطرح کرد: ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، حداقل کردن جعل هویت و افزایش توان کشور برای مدیریت بحران از جمله مزایای این کارت‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اعلام کرد: سازمان ثبت احوال مسؤولیت چاپ و بارگذاری اطلاعات روی چیپ کارت هوشمند ملی را بر عهده دارد و لازمه این مهم در اختیار داشتن بدنه کارت موصوف است.

مهرآور با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند به‌واسطه اعمال تحریم و عدم واردات بدنه و کارت خام و شیوع ویروس کرونا با تأخیر مواجه شده، عنوان کرد: به محض در اختیار گذاشتن بدنه کارت از سوی چاپخانه دولتی، سازمان ثبت احوال ظرفیت لازم جهت چاپ سریع کارت‌ها را داشته و حداکثر تلاش خود را در این خصوص به‌کار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: متقاضیان با استفاده از کد رهگیری که در زمان درخواست کارت ملی هوشمند در اختیار آن‌ها قرار داده شده می‌توانند اموراتی که نیاز به احراز هویت دارند را بدون هیچ مشکلی انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین افرادی که کد رهگیری خود را گم کرده‌اند می‌توانند برای صدور مجدد رسید ثبت‌نام به دفاتر ثبت‌نامی مراجعه و رسید حاوی کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول