اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت باید به مصوبه عدم ورود واردات برنج در فصل برداشت توجه کند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برنج در فصل برداشت گفت: انجام این کار منجر به حذف تدریجی کشت برنج در استان و در تبعه آن باعث عدم رغبت شالی‌کاران به کشت برنج و درنتیجه تغییر کاربری آن می‌شود.

دولت باید به مصوبه عدم ورود واردات برنج در فصل برداشت توجه کند

رسول فرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان، با بیان اینکه اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی بنا شده است، اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت خوبی به لحاظ تولید محصولات کشاورزی بوده و‌ به‌نوعی می‌توان گفت اقتصاد و معیشت مردم گیلان به رشد کشاورزی بسیار بستگی دارد.

وی‌ محور اصلی محصولات کشاورزی استان را برنج معرفی کرد و افزود: بیشتر روستاهای گیلان به تولید و کشت تک‌محصولی یعنی برنج روی آورده و با رنج و مشقت فراوان این محصول پرنعمت را برداشت می‌کنند.

عضو‌ مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برنج در فصل برداشت بیان کرد: کاهش تعرفه برنج مبنای تدریجی از بین بردن کشت برنج در حوزه کشاورزی در گیلان بوده و دولت باید در تعرفه واردات دقیقاً میزان تولید برنج در کشور در نظر بگیرد و متناسب با آن در نرخ تعرفه واردات اقدام کند به‌طوری‌که کشاورز با کشت برنج حاشیه سود قابل قبولی داشته باشد تا مشکلات زندگی‌اش حل شود.

فرخی با اذعان به اینکه دولت باید به مصوبه عدم ورود واردات برنج در فصل برداشت توجه کند، بیان کرد: دولت اولاً باید از واردات برنج قبل از کشت محصول تا پایان فروش محصول در دست کشاورز وارداتی نداشته باشد تا کشاورز با رنجی برنج را تولید کرد تبدیل به گنج کند تا در فروش محصول خود مشکلی را حس نکند.

نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش واردات برنج در تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی گفت: باید قیمت تمام‌شده برنج‌ برای شالی‌کار به میزان قیمت فروش به نقطه سربه‌سر رسیده و یا یک حاشیه سود ناچیزی داشته باشد تا انگیزه تولید با کاهش مواجه نشود زیرا واردات بی‌رویه برنج رابطه مستقیم با کاربری اراضی کشاورزی و یا رهاسازی آن دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول