اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جلفا، خداآفرین و جلفا به سیستم‌های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است، گفت: از محل اعتبارات رودخانه‌های مرزی و با دستور رهبر معظم انقلاب، در سه شهرستان جلفا، خداآفرین و ورزقان بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند.

تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جلفا، خداآفرین و جلفا به سیستم‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در دیدار مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی و پیشکسوتان جهادسازندگی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی که به‌مناسبت هفته جهادکشاورزی و سالروز تاسیس جهادسازندگی به فرمان امام راحل با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان و ادارات تابعه اظهار داشت: ماموریت جدید سازمان جهادکشاورزی ایجاد امنیت غذایی بر اساس دو محور سیاست‌های پشتیبانی و حمایتی و سیاست‌های راهبردی و هدایتی تعریف و ترسیم شده است.

وی، ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی، احداث کانال‌های آبیاری، زه‌کشی، سیستم‌های نوین آبیاری، اصلاح نژادی و بذور ازجمله سیاست‌های پشتیبانی و حمایتی این سازمان برشمرد و گفت: سال گذشته در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار به استان جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 98 بیش از 6 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است، یادآور شد:  همچنین از محل اعتبارات رودخانه‌های مرزی و با دستور رهبر معظم انقلاب، در سه شهرستان جلفا، خداآفرین و ورزقان  بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند که در نوع خود منحصر به‌فرد و بی‌نظیر است.

فتحی با تشریح سیاست‌های راهبردی و هدایتی جهاد تصریح کرد: به‌عنوان مثال در ایام کرونایی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی توسط کارشناسان پهنه برای ارتباط با کشاورزان، ارائه آموزش‌های لازم و ارسال پیام‌های ترویجی و تبلیغی از طریق فضای مجازی به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی، راه‌اندازی رادیوهای اینترنتی و بهره‌مندی از ظرفیت صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی جهت ارائه انواع برنامه‌های آموزشی و ترویج کشاورزی، توسط کارشناسان و متخصصان کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اجرا و عملیاتی شد.

انتهای پیام/60002/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول