اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تولید کلاژن از موش آزمایشگاهی در مرکز رشد علوم پزشکی شیراز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تولید کلاژن از موش آزمایشگاهی بزرگ از سوی یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد سلول های بنیادی دانشگاه خبر داد.

تولید کلاژن از موش آزمایشگاهی در مرکز رشد علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یونس قاسمی با اعلام این خبر گفت: شرکت دانش بنیان مهندسی توسعه پایدار مبتکران سیوان در مرکز رشد سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مستقر بوده و به تازگی با تلاش محققان خود، موفق شده یکی از محصولاتش را با عنوان کلاژن استخراج شده از دم رت(Rat tail collagen type I)، برای استفاده پژوهشگران کشور به بازار فروش عرضه کند. 

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی توسعه پایدار مبتکران سیوان نیز گفت: امروزه کلاژن، مصارف زیادی در زمینه تحقیقات آزمایشگاهی بر روی حیوان، تهیه داربست های زیستی و زیست- سازگار در پزشکی و زیست فناوری دارد.

زهرا خدابنده جهرمیاظهار داشت: این محصول به صورت پودر و محلول تولید می شود و برای دانشجویان رشته های مهندسی شیمی، مواد و مهندسی پزشکی و مهندسی بافت در تمامی آزمایشگاه های سلولی و مهندسی بافت، قابل استفاده است.  

وی با اشاره به کاربرد کلاژن در کشت انواع سلول های بنیادی گفت: این محصول برای استفاده در ساخت انواع داربست های دو بعدی و سه بعدی در کشت سلول، تهیه پلیت های کشت Coat  شده با کلاژن، تولید داربست های کلاژنی ترکیبی با سایر انواع هیدروژل ها با روش الکتروریسی، استفاده از داربست های کلاژنی ساخته شده در درمان بیماری های مدل سازی شده در حیوانات آزمایشگاهی به صورت پیوند یا تزریق ژل کلاژنی و نیز سایر موارد دیگر کاربرد دارد.  

خدابنده اظهار کرد: قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی بسیار کمتر بوده و از نظر کیفیت نیز معادل مشابه خارجی است، همچنین این شرکت آماده ارایه تمامی خدمات پس از فروش، مانند ارائه پروتکل های لازم و پشتیبانی تکنیکی است. علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به‌آدرس  http://www.sivancells.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول