اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار صهیونیست: نتانیاهو، نخست‌وزیر نامشروع است

رئیس اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ضمن مقصر دانستن نخست‌وزیر این رژیم در ارسال نامه‌های تهدیدآمیز علیه قضّات، گفت نتانیاهو خطری است که اسرائیل را تهدید می‌کند.

سیاستمدار صهیونیست: نتانیاهو، نخست‌وزیر نامشروع است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست می‌گوید نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» در کابینه تل‌آویو، نامشروع و غیرقانونی است.

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» لاپید روز دوشنبه در جریان جلسه حزب خود، با اشاره به ارسال نامه‌های تهدیدآمیز برای برخی قضّات دادگاه قدس اشغالی و دیوان عالی این رژیم، گفت: «نتانیاهو جزو افرادی در جهان است که بیشترین امنیت را دارند. شاباک با هر تهدیدی علیه وی برخورد می‌کند.. کاری که نتانیاهو می‌کند، تهدید کردن، تنش‌زایی و خشونت است و نهایتاً خود را قربانی معرفی می‌کند».

بر این اساس، وی به صورت غیرمستقیم، نتانیاهو را مسئول تهدید جانی علیه دادستان کل و دیگر قاضی‌های رژیم صهیونیستی، که مشغول رسیدگی به پرونده‌های فساد نخست‌وزیر هستند، معرفی کرد.

به نوشته این پایگاه خبری، لاپید در ادامه حملات لفظی خود علیه نتانیاهو، تصریح کرد: «نتانیاهو یک نخست‌وزیر نامشروع است. او تحریک‌کننده خشونت است. او اسرائیل را به جای تقویت، تضعیف می‌کند. او در خطر نیست، بلکه خودش خطر است».

رئیس اپوزیسیون کابینه تل‌آویو سپس از تصمیم احزاب مخالف برای ارائه طرحی به کنست جهت ممانعت از تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو خبر داده و افزود: «این هفته، ما طرحی را ارائه خواهیم کرد که می‌گوید یک فرد متهم نمی‌تواند در سمت نخست‌وزیری باشد. من این طرح را امضا می‌کنم ولی آن را تنها ننوشته‌ام. آن را با بنی گانتز (رئیس حزب آبی‌وسفید و وزیر جنگ) و گابی اشکنازی (وزیر خارجه) نوشته‌ام. آنها به من گفته‌اند که با تمام وجود به این طرح باور دارند».

لاپید چندی پیش گفته بود مسیری که نتانیاهو در قبال موضوعات مختلف از جمله اشغال کرانه باختری و تقابل با دادگاه بر سر پرونده‌های فساد دولتی در پیش گرفته، به خشونت منتهی می‌شود. (جزئیات بیشتر)

این سیاستمدار صهیونیست پیشتر هم تهدید کرد اپوزیسیون کابینه جدید تل‌آویو، بعد از پایان بحران شیوع ویروس کرونا، کابینه نتانیاهو را ساقط کرده و فلسطین اشغالی را به انتخابات چهارم می‌کشاند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول