اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

قاچاق کالا از تبعات شرایط نامتعارف اقتصاد است/ لزوم تکمیل و تقویت ساختارهای مبارزه با قاچاق کالا

استاندار آذربایجان شرقی قاچاق کالا را یکی از تبعات شرایط نامتعارف اقتصادی دانست و گفت: همه قوای کشور برای سامان دادن به کاستی‌ها عزم جدی دارند و در این میان دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با قاچاق مسئولیت سنگینی دارند.

قاچاق کالا  از تبعات شرایط نامتعارف اقتصاد است/ لزوم تکمیل و تقویت ساختارهای مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با تأکید بر تکمیل و تقویت ساختارهای مبارزه با ورود و عرضه کالاهای قاچاق، گفت: در کنار اقدامات مقابله‌ای، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص توان تولید و کیفیت محصولات داخلی که قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است نیز باید جدی گرفته شود.

وی بر تحقق شفافیت و حذف واسطه‌ها در چرخه تولید و توزیع کالا تأکید کرد و گفت: برای تحقق این امر باید بحث سامانه‌سپاری و ایجاد و تکمیل سامانه‌های الکترونیکی ضروری است.
 
پورمحمدی، قاچاق کالا را یکی از تبعات شرایط نامتعارف اقتصادی دانست و گفت: همه قوای کشور برای سامان دادن به کاستی‌ها عزم جدی دارند و در این میان دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با قاچاق مسئولیت سنگینی دارند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با عزم و اراده بخش‌های مختلف کشور، تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان بی‌اثر شده است، افزود: در ماه‌های گذشته با وجود اینکه بسیاری از کشورها با کمبود کالاهای اساسی مواجه شدند، اما مردم ما هیچ کمبودی از این نظر احساس نکردند و ما در عرض یک ماه پس از شیوع بیماری کرونا، از یک واردکننده اقلام بهداشتی به صادرکننده این اقلام تبدیل شدیم.
 
وی با بیان اینکه بیماری کرونا، آزمون بزرگی برای کشورها بود، گفت: با همکاری و تعامل بخش‌های مختلف جامعه، کشور ما این امتحان را به خوبی پشت سر گذاشت و قابلیت‌های خود را اثبات کرد.
 
پورمحمدی با اشاره به افزایش تولید برخی کالاها در شرایط سخت تحریم، اظهار داشت: هرچند تحریم‌ها موجب مشکلاتی برای مردم ما شده است، اما جمهوری اسلامی هر روز قوی‌تر از گذشته مسیر خود را طی می‌کند و این مشکلات باعث توانمندی بیشتر ما شده است.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول