اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

داده‌برداری دقیق آب‌های تحت حاکمیت ایران/آماده ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات دریایی هستیم

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: آماده همکاری با متخصصان و نخبگان کشور و ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات دریایی با رعایت کامل الزامات فنی و امنیتی برای هیدروگرافی، هستیم.

داده‌برداری دقیق آب‌های تحت حاکمیت ایران/آماده ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات دریایی هستیم

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل‌ از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امیر سرتیپ دوم مجید فخری درباره روز جهانی هیدروگرافی، تصریح کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به عنوان متولی اطلاعات مکان محور در کشور آمادگی برای همکاری با متخصصان و نخبگان کشور و همچنین استفاده از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی برای ایجاد سامانه یکپارچه  اطلاعات دریایی با رعایت کامل الزامات فنی و امنیتی را دارد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اظهار داشت: در حالی ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ مصادف با پانزدهمین سالگرد روز جهانی هیدروگرافی را گرامی می‌داریم که ۹۹ سال از تأسیس سازمان جهانی هیدروگرافی  و ۵۶ سال از تصویب لایحه عضویت ایران در دفتر بین المللی هیدروگرافی گذشته است.

وی ادامه داد: اگر چه از زمان تاسیس سازمان بین المللی هیدروگرافی و پیوستن ایران به این سازمان‌، یک فاصله زمانی وجود دارد، اما با نگاهی گذار به فعالیت‌های انجام شده در حوزه هیدروگرافی طی مدت عضویت ایران در این سازمان (IHO) به ویژه چهار دهه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به عظمت تلاش های انجام گرفته در این حوزه پی خواهیم برد.

امیر سرتیپ دوم فخری گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران با جهشی که از نظر  علمی و فناوری در این حوزه  اتفاق افتاده است، همه سواحل و آبهای تحت حاکمیت کشور با دقت بالا داده برداری و در حال حاضر انواع نقشه های دریانوردی در مقیاس های مختلف در دسترس کاربران دریایی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ چارت الکترونیکی مطابق با آخرین استانداردهای سازمان بین المللی هیدروگرافی جهت ناوبری ایمن دریایی در عرصه بین المللی منتشر شده است که همه این موارد نشانگر حرکت جهادی جامعه مختصصان این حوزه  در دانش هیدروگرافی بوده است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: شعار روز جهانی هیدروگرافی در سال ۲۰۲۰ میلادی « بکارگیری تکنولوژی‌های رباتیک در حوزه داده برداری های آبنگاری» است، و این در حالی است که از سال ها پیش فناوری طراحی و استفاده از شناورهای بدون سرنشین در حوزه جمع‌آوری داده های آبنگاری در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سایر بخش های مرتبط با حوزه آبنگاری با وجود تحریم ها و محدودیت های بین المللی به فضل الهی با تکیه بر توان داخلی و شرکت های دانش بنیان این مرز و بوم، طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی گفت: آنچه مسلم است  با عنایت به رهنمودهای فرماندهی معظم  کل قوا در حوزه توسعه مناطق دریایی به ویژه منطقه مکران همچنین توسعه ماموریت نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان دست بلند جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد جهان که نتیجه آن در نگاه کلان‌، تأمین امنیت تجارت بین المللی و توسعه اقتصادی کشور است.

امیر سرتیپ دوم فخری افزود: تلاش جهادی برای ایجاد جهش در توسعه، ساخت، بومی سازی و تأمین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز در حوزه هیدورگرافی و به حداقل رساندن وابستگی های این حوزه است، این امر با حضور فعال بخش های علمی و دانشگاهی کشور، حمایت، هدایت کامل سازمان ها و ارگان های حاکمیتی دست اندرکار در این حوزه محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول