اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌وزش باد در‌ خوزستان و ایلام و هشدار سیلاب در 2 استان/‌آسمانی صاف در کشور از جمعه

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای 28 و 29 خرداد وزش باد در استان‌های ایلام و خوزستان خواهیم داشت، گفت: از جمعه 30 خرداد تا یکشنبه یکم تیر، آسمان در کل کشور صاف و آرام است.

‌وزش باد در‌ خوزستان و ایلام و هشدار سیلاب در 2 استان/‌آسمانی صاف در کشور از جمعه

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: امروز وزش باد نسبتا شدید در استان‌های سمنان، تهران، مرکزی و قم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز و فردا رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز در استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران پیش بینی می‌شود و این شرایط روز پنجشنبه 29 خرداد در شمال آذربایجان غربی کماکان حاکم است.

اصغری اضافه کرد: روزهای 28 و 29 خرداد وزش باد در استان‌های ایلام و خوزستان خواهیم داشت، همچنین در این روز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده و رشد ابر پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده خلیج فارس مواج است، اظهار داشت: از جمعه 30 خرداد تا یکشنبه یکم تیرماه آسمان در کل کشور صاف و آرام است.

وی گفت: روز آینده رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال زنجان و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود که احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود و به دلیل احتمال برخورد صاعقه صعود به ارتفاعات نیز متوقف شود.

اصغری ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت افزود: امروز در تهران آسمان قسمتی ابری، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 10 درصد است، سرعت باد امروز در پایتخت 7 کیلومتر بر ساعت و جهت باد شمال غربی است.

اصغری افزود: روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 38 و 24 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول