اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تحول دستگاه قضایی با نیروهای صالح و کارآمد محقق می‌شود

دادستان اصفهان گفت: رعایت مردمی بودن و انقلابی بودن از توصیه‌های مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضائیه بود، اگر قرار است تحولی در دستگاه قضایی ایجاد شود باید با مردمی و انقلابی بودن باشد.

تحول دستگاه قضایی با نیروهای صالح و کارآمد محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، محمد اصفهانی ظهر امروز در مراسم معارفه دادستان جدید خوانسار با بیان اینکه رعایت مردمی بودن و انقلابی بودن از توصیه‌های مقام معظم رهبری به رئیس قوه قضائیه بود، اظهار داشت: اگر قرار است تحولی در دستگاه قضایی ایجاد شود باید با مردمی و انقلابی بودن باشد، مبنای کار قضاوت اگر بر اساس دین و اصول انقلاب نباشد ارزشی ندارد.

دادستان اصفهان گفت: از نیروهای صالح و کار آمد باید استفاده شود تا دستگاه قضائی تحول پیدا کند، نیروی انسانی صالح مهمترین عنصر تحول است، دست ناپاک نمی‌تواند پاکی ایجاد کند؛ برخورد قاطع بدون ملاحظه‌‌کاری یعنی اگر فردی فسادی ایجاد کرد و مستنداتی قوی بر جرم وی بود جای ملاحظه نیست،حتی هر فردی در هر مقام و منصبی باشد، باید با وی برخورد شود.

وی با بیان اینکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قضائی استفاده شود، افزود: جوانانی که انگیزه انقلابی داشته باشند می‌تواند تحول ایجاد کنند، امسال رئیس قوه قضائیه اولویت‌های دستگاه قضایی را در رعایت کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع، مبارزه بی‌امان با فساد که زیر شاخه آن اصلاح بسترهای فسادزا است قرار داده است، تا بسترهای فسادزا اصلاح نشود مبارزه با علت و ریشه میسر نیست.

اصفهانی با بیان اینکه مبارزه با مفسدین و فاسدین خط قرمز دستگاه قضایی است، با فاسد و مفسد باید برخورد شود تا  تحقق عدالت اجتماعی محقق ‌‎شود، گفت: اگر می‌خواهیم عدالت اجتماعی محقق شود باید مبارزه بی‌امان با فساد داشته باشیم.

دادستان اصفهان با بیان اینکه در مدت تصدی در دادستانی اصفهان براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری قدم برداشتم، گفت: امسال اولویت کاری ما‌ رفع موانع تولید است، ۱۵ سال که مقام معظم رهبری در انتخاب شعارهای سال از کلمه اقتصادی استفاده می‌کند، به دلیل بیماری کرونا اقتصاد بیشتر کشورهای جهان رکود پیدا کرد، امسال جهش تولید نامگذاری شده است که نشان دهنده حاکمیت اسلامی است.

وی ادامه داد: یک نمونه جهش تولید در بیماری کرونا دیده شد، آنجایی که نیاز به ماسک و مواد ضدعفونی کننده و  لوازم بهداشتی داشتیم  تمام مردم و مسؤولان یکصدا  جهشی در تولید انجام دادند تا نیاز کشور نسبت به این اقلام را  برطرف کنند، هر جا این همدلی و هم افزایی باشد کارها پیشرفت و به نتیجه خواهیم رسید اما اگر اختلاف باشد کار پیش نمی‌رود و ضرر آن به مردم می‌رسد.

اصفهانی تصریح کرد: در پیشگیری از بیماری کرونا همکاری خوبی بین سران سه قوه انجام شد، در ستادهای ملی کرونا از مقام معظم رهبری تا بالاترین مراجع تقلید نظر کارشناسان  بهداشت را مورد تأیید قرار دادند، در حالی که در خصوص مسائل دینی و فرهنگی همه نظر می‌دهند و نظر کارشناس مربوطه مورد تأیید قرار نمی‌گیرد اما اگر همه در جهت اصلاح امور همدل شویم طبیعتأ مشکلات برطرف می‌شود.

دادستان اصفهان گفت: جهادی کار کردن و خالصانه عمل کردن مشکلات را حل می‌کند، تمام هم و غم دستگاه قضایی حمایت از تولیدکنندگان در جهت رفع موانع تولید، قاچاق و واردات بی‌رویه کالا و مبارزه با مفسدان و رشوه‌خواران  و اصلاح نظام بانکداری است.

وی تأکید کرد: در عرصه‌های مختلف کشور به ویژه عرصه اقتصادی باید قوی شویم، حمایت از تولیدکننده و برخورد با مخلان امنیت و سلب‌کنندگان آرامش و سلامت مردم در دستور کار قضایی است، با سارقین  مسلح برخورد قاطعانه و بدون هیچ مماشاتی انجام می‌شود.

اصفهانی در خاتمه یادآور شد: از محمود خلیلیان که مدت سه سال در سمت دادستانی خوانسار خدمات شایانی انجام داد قدردانی می‌کنم، وی را در مرکز استان به عنوان رئیس یکی از محاکم کیفری منصوب و از تجربیاتش استفاده می‌کنیم، همچنین محمدقاسمی را به عنوان دادستان جدید خوانسار معرفی می‌کنم که توصیه‌ام عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای بکارگیری جوانان صالح و انقلابی در مسؤولیت‌های قضائی است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول