اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق، سفیر ترکیه را احضار کرد

منابع عراقی گزارش دادند که وزارت خارجه این کشور سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است.

عراق، سفیر ترکیه را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری شبکه «السومریه‌»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه عراق، «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد را به دنبال حملات بامداد دوشنبه این کشور به شمال عراق، احضار و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرده است.

طبق این گزارش، «عبد الکریم هاشم» نماینده ارشد وزارت خارجه عراق، اعتراض این کشور درباره حملات بامداد دوشنبه ترکیه را به سفیر ترکیه ابلاغ کرده است.

در این اعتراض اشاره شده است که دولت عراق نقض حریم هوایی و زمینی خود را محکوم می‌کند و این اقدام را در تعارض با منشور و حقوق بین‌الملل، روابط دوستانه، اصل حسن همجواری و احترام متقابل می‌داند.

در این بیانیه عراق از ترکیه خواسته است که عملیات‌های نظامی یک‌جانبه خود را متوقف کند. در عین حال دولت عراق اعلام آمادگی کرده است کهدر زمینه برقراری امنیت در خط مرزی  با ترکیه همکاری مشترک داشته باشد بطوریکه که این اقدام به منافع دو طرف لطمه‌ای وارد نکند.

در این بیانیه همچنین از سفارت ترکیه خواسته شده که این اعتراض را به دستگاه‌های ذیربط ترکیه منتقل کند تا تدابیر لازم برای جلوگیری از این کارشکنی‌ها در آینده اتخاذ شود.

این اقدام درست پس از آن بود که بامداد روز گذشته چندین جنگنده اف-۱۶ ارتش ترکیه مناطقی را در «مخمور» و «سنجار» در شمال عراق را بمباران کردند.

 فرماندهی عملیات مشترک عراق، پس از این اقدام ترکیه، طی بیانیه‌ای، نقض حریم هوایی این کشور را اقدامی تنش‌آفرین توصیف و محکوم کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول