اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک منبع عراقی: حمله به پایگاه‌های آمریکایی کار مزدوران آمریکا است

یک منبع پارلمانی عراق حملات موشکی مکرر به پایگاه‌های آمریکایی را مشکوک و با هدف تأثیرگذاری بر روند مذاکرات بین بغداد و واشنگتن دانست.

یک منبع عراقی: حمله به پایگاه‌های آمریکایی کار مزدوران آمریکا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع پارلمانی عراق امروز سه‌شنبه گفت که حملات موشکی به اردوگاه‌های محل حضور نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، اردوگاه التاجی و منطقه سبز مشکوک بوده و احتمالا کار مزدوران دستگاه اطلاعاتی آمریکا برای اثرگذاری بر روند مذاکرات جاری با بغداد است.

این منبع پارلمانی که نام او اشاره‌ای نشده است، در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که همزمانی حملات موشکی به مقرهای نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، اردوگاه التاجی و سفارت آمریکا در منطقه سبز با برگزاری جلسات مذاکره بغداد و واشنگتن شک‌برانگیز شده است به خصوص اینکه گروه‌های مقاومت اسلامی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته‌اند.

وی تأکید کرد که هدف از این حملات تأثیرگذاری بر مذاکره‌‌کننده عراقی است به گونه‌ای که طرف عراقی را در شرایط دشوار قرار دهند و دوم اینکه این قبیل حملات از شیوه‌های آمریکایی‌ها برای خدشه‌دار کردن چهره گروه‌های مقاومت اسلامی و الحشدالشعبی است.

او همچنین گفت که گروه‌های مقاومت اسلامی اگر پشت این حملات بودند از اعلام آن هرگز هیچ ابایی نداشتند.

منابع عراقی گزارش کردند که سه راکت از نوع کاتیوشا نیمه شب دوشنبه در نزدیکی فرودگاه بغداد به زمین اصابت کرده که خسارت آنچنانی در پی نداشته است.(جزئیات بیشتر)

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از  پنج‌شنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و قرار است روابط دو جانبه و آینده این روابط بین عراق و آمریکا ترسیم شود.

یکی از مهمترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول